کد خبر: ۱۶۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۲۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 07
با توجه به آغاز فصل سرما و شیوع بیماری‌های ویروسی فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا، روابط عمومی وزارت بهداشت توصیه‌هایی از طب ایرانی برای پیشگیری و درمان این بیماری فصلی داشته است
شفاآنلاین>سلامت> یک درمان مناسب برای سرماخوردگی‌های ساده در این فصل، کدو حلوایی است که می‌تواند به صورت بخارپز به همراه کمی پودر نبات و دارچین مصرف شود.

به گزارش شفاآنلاین، با توجه به آغاز فصل سرما و شیوع بیماری‌های ویروسی فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا، روابط عمومی وزارت بهداشت توصیه‌هایی از طب ایرانی برای پیشگیری و درمان این بیماری فصلی داشته است که این توصیه‌ها به شرح زیر هستند:

از ابتدای ورود شلغم به بازار تا آخرین روزهای حضور آن، شبی یک عدد شلغم متوسط بخارپز و نوش جان کنید. یک درمان مناسب برای سرماخوردگی‌های ساده در این فصل، کدو حلوایی است که می‌تواند به صورت بخارپز به همراه کمی پودر نبات و دارچین مصرف شود.

در میان آش‌ها هم آش ایرانی سپید یا (اسفیدباج) برای بهبود حال افراد مبتلا به سرماخوردگی مناسب (Appropriate)است. این آش با برنج، جعفری و گشنیز، کمی تره و شنبلیله، بال و گردن مرغ بدون پوست کمی روغن زیتون، مقدار بسیار کم نمک و زردچوبه تهیه می‌شود.

برای کاهش علائم سرماخوردگی به ویژه در شروع علائم، دم کرده گل گاوزبان به همراه کمی لیموعمانی بسیار مناسب است. این نوشیدنی، اگر زیاد ترش نباشد، موجب دفع مواد زائد از بدن فرد بیمار (Patient)می شود.
برچسب ها: بیمار ، مناسب ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: