کد خبر: ۱۶۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 05
رشد غیرطبیعی سلول‌های گردن رحم، فرد را به سرطان دهانه رحم یا سرطان گردن رحم مبتلا می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> اصلاح سبک زندگی گام بزرگی در پیشگیری از ابتلا به سرطان محسوب می‌شود اما بهتر است بدانیم سرطان دهانه رحم یکی از نادرترین سرطان‌هایی است که با اصلاح سبک زندگی و نداشتن رفتارهای پرخطر به طور قطع قابل پیشگیری است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر مریم حسینی می‌گوید: رشد غیرطبیعی سلول‌های گردن رحم، فرد را به سرطان دهانه رحم یا سرطان گردن رحم مبتلا می‌کند. سلول‌های غیرطبیعی تولید شده از طریق خون به اعضای دیگر بدن حمله‌ور می‌شوند و آنها را هم آلوده می‌کنند.

این متخصص زنان، زایمان و نازایی با اشاره به عوامل ابتلا به این بیماری(Sickness) می‌افزاید: ابتلا به عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، داشتن شریک جنسی متعدد، شروع رابطه جنسی در سنین پایین و استعمال سیگار از مهم‌ترین عوامل بروز این بیماری است.

دکتر حسینی معتقد است: زنان سیگاری 14 برابر بیش از سایر زنان در معرض ابتلا به این بیماری هستند و ارتباط این سرطان (Cancer)با سیگار کمتر از ارتباط سرطان ریه با سیگار نیست.

وی در ادامه خاطرنشان می‌کند: سرطان دهانه رحم در سال‌های اولیه ابتلا نشانه خاصی ندارد اما با پیشرفت بیماری، فرد مبتلا با نشانه‌هایی مانند خونریزی‌های بی‌دلیل رحمی، اختلال در عملکرد مثانه و روده مواجه می‌شود.

دکتر حسینی در خاتمه تأکید می‌کند: راه غربالگری و تشخیص این بیماری انجام تست پاپ اسمیر است، اما راه پیشگیری از آن تلقیح واکسن و از آن مهمتر آموزش و اطلاع‌رسانی است، چراکه دوری از رفتارهای پرخطر می‌تواند احتمال ابتلا به این بیماری را تا حد صفر پایین بیاورد.
برچسب ها: سرطان ، بیماری ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: