کد خبر: ۱۶۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 02
طب سنتی مانند شاخه سنتی تمام علوم مانند ریاضیات، فیزیک و جغرافی مقدمه‌ای برای آینده بود و نمی‌توان و نباید بر همه آن یکسره خط بطلان کشید
به عنوان یک پزشک متخصص حوزه سرطان متاسفانه هر روز شاهد صحنه‌های دلخراشی از دخالت افراد غیر متخصص در این حوزه و سایر حوزه های پزشکی هستم. مدعیانی که نمی‌دانم چگونه و با چه سابقه‌ای مدعی دسترسی به علم رسول خدا و ائمه اطهار هستند.

طب سنتی مانند شاخه سنتی تمام علوم مانند ریاضیات، فیزیک و جغرافی مقدمه‌ای برای آینده بود و نمی‌توان و نباید بر همه آن یکسره خط بطلان کشید بلکه باید با دیدگاهی علمی و پس از سپری کردن آزمایشات لازم در صورتی که پاسخی مناسب از آن دیده شد توسط مخصصین پزشکی نوین به کار گرفته شود ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که عده‌ای سودجو به نام طب سنتی باعث اخلال در روند درمان بیماران و صدمات مهلکی به سلامت جامعه می‌شوند و افسوس و صد افسوس که این کار را با نام طب اسلامی انجام داده و از نام رسول خدا و ائمه اطهار برای پوشش مقاصد شخصی خود استفاده می‌کنند.

در ابتدای سخن از این عزیزان یک سوال دارم و آن این است که اگر به نوعی که شما ادعای آن را دارید به منبع علم لدنی ائمه متصل هستید پس چرا مقام معظم رهبری و مراجع محترم تقلید که بدون شک بیش از شما و هر کس دیگری به علوم اسلامی و طریقت اهل بیت احاطه دارند، هیچگاه به شما مراجعه نکرده و در صورت بیماری همیشه خود را به دست با کفایت پزشکان این مرز و بوم سپرده‌اند و حتی در لابه‌لای خاطرات پزشکان امام راحل شاهد اطمینان کامل ایشان به اجتهاد پزشکان حاذق کشورمان در حوزه پزشکی هستیم. البته شاید این عزیزان اعتقاد دارند که مقام معظم رهبری و حضرت امام راحل به اندازه آنها بر علوم اسلامی و سیره اهل بیت احاطه نداشته و ندارند.

در پایان کار از مسئولین امر و همکاران عزیزم در جامعه مطبوعاتی، عاجزانه تقاضا دارم که به مسولیت خطیر خود به عنوان وجدان بیدار جامعه عمل کرده و با ورود به این عرصه و آگاه سازی مردم عزیز کشورمان به مبارزه خطری بپردازند که علاوه بر تهدید سلامت جامعه می‌رود تا خدای نکرده به تضعیف پایه‌های اعتقادی افرادی منجر شود که پس از مدتی سلامت خود و عزیزانشان را بر اثر مداخلات این افراد غیر متخصص از دست رفته می‌بینند.

دکتر پوریا عادلی
متخصص رادیوتراپی آنکولوژی
مدیر مسئول نشریه ازسین سرطان تا سین سلامتی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: