کد خبر: ۱۶۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 24
تحقیقات در زمینه علوم شناختی در چند سال اخیر با سرعت بالا در حال پیشرفت است و از طرفی وجود تجهیزات برای انجام تحقیقات در این زمینه امری بدیهی به شمار می‌رود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، گفت: ارتقای موقعیت ایران در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در حوزه علوم شناختی و نقشه‌برداری مغز هدف برگزاری سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران است.

به گزارش شفا آنلاین، محمدرضا آی در نخستین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران با اشاره به معرفی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز و جایگاه آن در کشور، اظهار داشت: تحقیقات در زمینه علوم شناختی در چند سال اخیر با سرعت بالا در حال پیشرفت است و از طرفی وجود تجهیزات برای انجام تحقیقات در این زمینه امری بدیهی به شمار می‌رود.

وی افزود: هدف از تأسیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز فراهم‌سازی بستری مناسب جهت استفاده از امکانات و تجهیزات لازم برای تحقیقات در زمینه‌های مختلف علوم شناختی و نقشه‌برداری مغز است.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، ادامه داد: امکاناتی که مختص یک دانشگاه خاص نبوده و متعلق به همه پژوهشگران و دانشگاه‌های سراسر کشور است در آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز تهیه شده و این آزمایشگاه جزو اولین مؤسساتی است که به صورت مشترک بین وزارت علوم و وزارت بهداشت(Ministry of Health) شکل گرفت.

آی تصریح کرد: آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز یک مؤسسه دولتی مستقل است که به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود و نیاز به تعیین جایگاه کنونی آن بسیار ضروری محسوب می‌شود. همچنین هدف آزمایشگاه ارائه خدمات یکسان و گسترده به همه مراکز دانشگاهی و پژوهشی است.

وی افزود: تجهیزات موجود در آن نیز صرفاً برای اهداف تحقیقاتی مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز(Brain mapping) عنوان کرد: با توجه به شعار ما که توسعه همگرا در دانش و فناوری نقشه‌برداری مغز است بر آن شدیم تا با برپایی سمپوزیومی با عنوان اولین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران به تبادل اطلاعات و ارتقای علمی این حوزه پس از اولین سالگرد تأسیس این آزمایشگاه بپردازیم.

آی تصریح کرد: هدف کلان ما  ارتقای موقعیت ایران در سطح منطقه‌ای، ملی، بین‌المللی و تقویت توان رقابتی پژوهشگران و فناوران در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی از طریق فراهم‌آوری زمینه‌های فعالیت در تصویربرداری مغز، تحریک و پردازش مغز و ... است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: