کد خبر: ۱۶۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 24
به طورحتم بیمارستان ها و مراکز درمانی بدون تجهیزات پزشکی قادر به ارایه خدمات درمانی نیستند، اما برای تهیه تجهیزات پزشکی بهترین روش آن است که وزارت بهداشت با استفاده از کارشناسان ذی ربط تجهیزات پزشکی را به شکل متمرکز خریداری کند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت بهداشت با نظارت بیشتر از خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها خارج از کانال قانونی خودداری کند.

به گزارش شفا آنلاین،منوچهر جمالی درخصوص طرح برخی اخبار مبنی براینکه بیش از 30 درصد تجهیزات پزشکی در مراکز خصوصی قاچاق و غیرمجاز است،گفت: به طورحتم بیمارستان ها و مراکز درمانی بدون تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) قادر به ارایه خدمات درمانی نیستند، اما برای تهیه تجهیزات پزشکی بهترین روش آن است که  وزارت بهداشت با استفاده از کارشناسان ذی ربط تجهیزات پزشکی را به شکل متمرکز خریداری کند.

نماینده مردم رودبار درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از تهیه سلیقه ای تجهیزات پزشکی از سوی مراکز درمانی جلوگیری شود، افزود: تهیه تجهیزات پزشکی خارج از چارچوب های نظارتی وزارت بهداشت ممکن است سبب ورود تجهیزات به شکل قاچاق به مراکز درمانی شود، درحال حاضر باید یک سیستم تعریف شده ای با هدف تهیه تجهیزات پزشکی در دسترس قرار گیرد تا بتوان از ورود تجهیزات غیرمجاز جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه تهیه تجهیزات پزشکی قانونی باید با نظارت وزارت بهداشت(Ministry of Health) و درمان انجام شود، تصریح کرد: وجود تجهیزات پزشکی قاچاق درگذشته نیز وجود داشته، اما ایجاد یک سیستم نظارتی جدید می تواند بخشی از مشکلات را حل کند؛البته نظارت ها همیشه وجود داشته اما ممکن است که در واردات تجهیزات پزشکی برخی اقدامات غیرقانونی نیز انجام شده باشد، ضمن اینکه برخی تجهیزات دارای تولید داخل است که واردات آنها فضای رقابتی در قیمت ها ایجاد می کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه خرید تجهیزات پزشکی باید از کانال وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی به صورت متمرکز انجام شود، گفت: باید ضریب خطا را در تهیه تجهیزات پزشکی کاهش داد، البته فعالیت دلالان درحوزه پزشکی نیز نقش موثری در افزایش قاچاق(Smuggling) تجهیزات پزشکی دارد؛ اما موضوع خرید تجهیزات به شکل متمرکز شرایط را درحوزه تجهیزات پزشکی نسبت به گذشته تغییر می دهد.

دبیر انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور گفت: بیش از 30 درصد تجهیزات در مراکز پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و کلینیک های خصوصی قاچاق و غیر مجاز است. مصرف آنها موجب اشکال در تشخیص و درمان می شوند و هزینه های مردم را افزایش می دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: