کد خبر: ۱۶۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 24
ارتقای هتلینگ (خدمات بیمارستان به بیمار بستری) مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی باعث تحول در خدمت رسانی شده است و امسال این طرح در تمامی بیمارستان های این سازمان اجرا می شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: ارتقای هتلینگ (خدمات بیمارستان به بیمار بستری) مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی باعث تحول در خدمت رسانی شده است و امسال این طرح در تمامی بیمارستان های این سازمان اجرا می شود.

به گزارش شفا آنلاین، مهدی درخشان اظهار کرد: این برنامه مطابق با برنامه زمان بندی شده و بر اساس استانداردهای بسیار مطلوب و مطابق با معیارهای علمی به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: در آغاز کار تمامی معیارها و برنامه های مورد نظر برای اجرای این پروژه به صورت یک کتاب شامل تمامی استانداردها و دستورالعمل اجرایی تدوین شد و پروژه ارتقای هتلینگ کاملا مطابق با این برنامه به اجرا درآمد و در تمامی بیمارستان های تامین اجتماعی شاهد اجرای موفق و بدون ایراد این پروژه ایم.

درخشان افزود: همچنین کتاب نگهداشت برنامه هتلینگ(Hoteling) نیز در ٤٨٠ صفحه تهیه و در اختیار بیمارستان ها قرار داده شده است که گام اساسی در آموزش کارکنان خواهد داشت.

وی ادامه داد: برنامه ارتقای هتلینگ در سال ٩٤ در ٢٢ مرکز درمانی تامین اجتماعی آغاز شد و در سال نیز ٩٥ در ٤٧ بیمارستان به اجرا در آمد. این برنامه تا پایان سال 96 در تمامی بیمارستان های تأمین اجتماعی به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به نوسازی و بازسازی تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) در سال ١٣٩٥ اشاره کرد و گفت: در سال ١٣٩٥ چهار دستگاه ام. آر.آی راه‌اندازی شد اما در مجموع در چهار ساله دولت یازدهم ٢٠ دستگاه سی تی اسکن و هشت دستگاه ام. آر .آی نصب شد.

درخشان با بیان اینکه جایگزینی آمبولانس ‌های فرسوده از دیگر برنامه های مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی است، گفت: در سه سال گذشته ٢٠٠ آمبولانس خریداری کردیم که معادل ٢٠ سال قبل از آن است و مراکز را بی ‌نیاز کرد؛ به طوری که امسال اعلام نیازی از سوی مراکز درمانی برای آمبولانس ‌ها نداشتیم.

براساس آمار؛ سازمان تامین اجتماعی در کل کشور طی سه سال اجرای طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانی، ٢٤٠ میلیارد تومان هزینه کرده است.

سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است، 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: