کد خبر: ۱۶۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 20
درپی دو حادثه ناشی از کار در استان های زنجان و چهارمحال و بختیاری که منجر به کشته شدن ٦ کارگر و مجروح شدن پنج کارگر دیگر شد، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مدیران این دو استان برای رسیدگی فوری به وضعیت مجروحان و بازماندگان دستور ویژه داد.
شفا آنلاین>سلامت>درپی دو حادثه ناشی از کار در استان های زنجان و چهارمحال و بختیاری که منجر به کشته شدن ٦ کارگر و مجروح شدن پنج کارگر دیگر شد، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مدیران این دو استان برای رسیدگی فوری به وضعیت مجروحان و بازماندگان دستور ویژه داد.

به گزارش شفا آنلاین،در شهرستان هیدج استان زنجان کارگر یک کارگاه تولید خوراک دام در مخزن نگهداری مواد اسیدی و قلیایی دچار مسمومیت ناشی از گاز می شود و دو برادر که در کارگاه مجاور مشغول به کار بوده اند برای کمک به کارگر حادثه دیده اقدام می کنند که متاسفانه هر سه نفر آنها در اثر گازگرفتگی فوت می کنند.

در استان چهار محال و بختیاری نیز کارگران مشغول به کار در پروژه احداث تونل گردنه چری در محور شهرکرد به مسجد سلیمان مشغول بسترسازی و آرموتوربندی بوده اند که سقف تونل ریزش می کند. در این حادثه نیز بر اساس گزارش های اعلام شده تاکنون سه کارگر کشته و پنج نفر دیگر مجروح شده اند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از مدیران کل تامین اجتماعی استان های زنجان و چهارمحال و بختیاری خواست که به وضعیت کارگران حادثه دیده و همچنین بازماندگان کارگران متوفی در دو حادثه ناشی از کار به صورت ویژه رسیدگی کنند.

مسعود علیاری، مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان درباره اقدامات سازمان تامین اجتماعی برای کمک به بازماندگان حادثه کارگاه تولید خوراک دام هیدج، گفت: براساس بررسی های اولیه مشخص شده است که محمد فیروزی، کارگر حادثه دیده در این کارگاه، بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی است که دارای همسر و ٢ فرزند است.

وی ادامه داد: با دستور دکتر نوربخش مستمری بازماندگان این کارگر از امروز برقرار می شود و کمک های دیگری نیز از سوی سازمان تامین اجتماعی به خانواده وی اعطا می شود.

علیاری درباره دو برادر با نام های مصطفی و مجتبی مرسلی که در کارگاه مجاور مشغول به کاربوده و برای کمک به محمد فیروزی اقدام کرده بودند، نیز گفت: یکی از این دو برادر مجرد بوده و بازمانده ای ندارد اما برادر دیگر متاهل بوده و وضعیت بیمه ای و بازماندگان او درحال بررسی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان تأکید کرد: با دستور مستقیم دکتر نوربخش به وضعیت خانواده و بازماندگان این دو کارگر نیز رسیدگی خواهد شد و قطعا از هرگونه کمک و خدمت رسانی ممکن دریغ نخواهیم کرد.

غلامرضا محمدی، مدیرکل تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری نیز درباره حادثه تونل در دست احداث گردنه چری گفت: در اثر این حادثه متاسفانه سه کارگر کشته و پنج نفر مجروح شده اند. ٢ نفر از مجروحان این حادثه به صورت سرپایی مداوا و ٣ نفر دیگر بستری شده اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: کارگران حادثه دیده ای که تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند از تمامی مزایای قانونی برخوردار خواهند بود و خدمت رسانی به مجروحان و رسیدگی به وضعیت بازماندگان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

محمدی ادامه داد: بادستور ویژه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ملاقات مجروحان و دیدار و دلجویی از بازماندگان کارگران متوفی انجام می شود و سازمان تامین اجتماعی تمامی تعهدات قانونی را درباره این حادثه دیدگان انجام خواهد داد و مستمری بازماندگان کارگران بیمه شده نیز در اسرع وقت و از امروز برقرار می شود.

وی تاکید کرد: حتی فراتر از تکالیف قانونی از هیچ کمکی برای کاستن از آلام و مشکلات مجروحان و بازماندگان دریغ نخواهیم کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: