کد خبر: ۱۶۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 20
جان بابایی:حوزه بیمارستانی یکی از مهمترین ارکان حوزه سلامت کشور بوده و بیمارستان مهمترین بنگاه اقتصادی و محل درآمد دانشگاه و وزارت بهداشت است
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از مهم‌ترین اصل در واگذاری بیمارستان ها توجه به نحوه مدیریت است چرا که فرد ناآشنا ممکن است آسیب‌های دیگری را وارد نمایند.

به گزارش شفا آنلاین، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در نهمین همایش بین المللی مدیریت بیمارستانی اظهار داشت: حوزه بیمارستانی یکی از مهمترین ارکان حوزه سلامت کشور بوده و بیمارستان مهمترین بنگاه اقتصادی و محل درآمد دانشگاه و وزارت بهداشت است.

وی افزود: طرح تحول سلامت توانست سبب آشتی میان بیمارستان‌ها(Hospital) و مردم با تزریق منابع اصلاح هتلینگ، بهبود ارزش نسبی و حذف دریافت وجوه غیرمتعارف شود. مهمترین بحث مدیریت بیمارستان‌ها، آگاهی از فرایندها و کشف حلقه های مفقود شده در بهبود و ارتقا شاخص های خدمات بیمارستانی است.

جان بابایی تصریح کرد: در این زمینه آموزش, مدیریت بیمارستان و ارتقا مدیریت مهمترین اصل است که از نظر حاکمیتی نیز باید به آن توجه کرد و اگر آموزش کافی نباشد ممکن است چالش ایجاد شود.

وی گفت: واحدهای ترخیص، بیمه گری، درآمد، مددکاری، مدارک پزشکی و حتی داروخانه ها که یک چهارم منابع بیمارستان‌ها به آنها اختصاص می‌یابد به عنوان پازل‌های مدیریتی هستند که عدم توجه به آنها می‌تواند محل چالش باشد. گاهی دیده می‌شود بیمارستانی با امکانات مناسب بهره‌وری مناسب ندارد.

معاون درمان وزارت بهداشت(Ministry of Health) افزود: برای اداره درست بیمارستان باید در دراز مدت رویکرد مدیریتی را تصویر کنیم.

وی گفت: اداره شدن مناسب بیمارستان ها نیازمند هیأت امنایی شدن است چرا که متولیان می‌توانند نظرات متفاوتی در حوزه تخصصی خود ارائه دهند. یکی از مهمترین اصل در واگذاری بیمارستان ها توجه به نحوه مدیریت است چرا که فرد ناآشنا ممکن است آسیب‌های دیگری را وارد نماید.

جان بابایی ادامه داد: سیاست گذاری و توانمندسازی مدیران بیمارستانی، مناطق آسیب پذیر در حوزه سلامت را شناسایی و تا حدی اصلاح کرده است. آموزش امری مهم‌ در راستای مدیریت نوین بیمارستانی است. برگزاری همایش ها و پانل های جانبی در زمینه ارتقا بیمارستان ها می تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی گفت: افراد شاغل در صف، مجریان و مسئولین در انتقال تجربه و اصلاح ساختار مدیریتی اثرگذار هستند و تجمیع نقطه نظرات آنها می‌تواند خروجی خوبی برای وزارت بهداشت در راستای اداره بیمارستان داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: امیدوارم بتوانیم در فرصت پیش آمده به عنوان مدیران حوزه سلامت در کنار ارتقا آموزش و پژوهش، مناطق آسیب پذیر را شناسایی و اصلاح کنیم و بیمارستان ها را با شرایط بهتر اداره کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: