کد خبر: ۱۶۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 20
شکایت بی‌اثر و فقط برای اینکه شکایتی کرده باشید هیچ چیز را عوض نمی‌کند و نهایتا باعث ناراحت شدن خودتان می‌شود.
شفا آنلاین: همهٔ ما کسانی که مدام شکایت می‌کنند را دیده‌ایم. آنها کسانی هستند که بنظر می‌رسد از اینکه غذایشان را در رستوران پس بفرستند لذت می‌برند، هر روز با وسایل نقلیه‌ی عمومی مشکل دارند و حتی سر آب و هوا هم غر می‌زنند. بعضی اوقات شکایت کردن <Complaining>اصلا اشکالی ندارد اما این شکایت کردن برای برخی از مردم به عادتی تبدیل شده که نمی‌توانند دست از آن بردارند.
 
به گزارش شفا آنلاین:شکایت بی‌اثر و فقط برای اینکه شکایتی کرده باشید هیچ چیز را عوض نمی‌کند و نهایتا باعث ناراحت شدن خودتان می‌شود. اگر شما هم جزو آن دسته افراد هستید که مدام شکایت می‌کنند، این مطلب را بخوانید! چرا که شاید توانستید دست از این کار بردارید. در ادامه ما با 10 دلیل به شما می‌گوییم که چرا که مدام شکایت کردن خوب نیست.
 
 

۱. دفعهٔ بعدی که برگردید خدمات بدی می‌گیرید

تابحال به این فکر کرده‌اید که چرا همیشه این شما هستید که سرویس بدی می‌گیرد؟ اگر شما در یک رستوران یا مغازه‌ای شکایتی بی‌جهت کرده باشید دفعهٔ بعدی که آنجا پابگذارید، افراد دیگر شما به کمک نخواهند کرد. گارسون‌ها، مغازه دارها و کارکنان هم انسان هستند و شما اگر مودب باشید و اغلب اوقات تشکر کنید آدم بهتری هستید.

۲. هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهد

اگر راجع به آب و هوا یا ترافیک سنگین پیش رویتان شکایت کنید هیچ چیزی عوض نمی‌شود. در حقیقت شما اینطوری هم وقتتان را حرام می‌کنید و هم بیخودی خودتان را عصبانی  و ناراحت می‌کنید. پس چرا باید بخاطر چیزی که تغییر نمی‌کند این بلا را سر خودتان بیاورید؟

۳. بهتر است خودتان دست به کار شوید

ما اغلب شکایت می‌کنیم اما خودمان برای حل مشکل کاری نمی‌کنیم. اگر ترافیک وقتی شما سرکار می‌روید خیلی سنگین است، چرا زمان رفت و امدتان را عقب جلو نمی‌کنید یا مسیر دیگری را امتحان نمی‎کنید؟ اگر سرویس دهی یک مغازه خوب نیست، چرا باز هم به آنجا می‌روید؟

۴. باعث می‌شود شما فرد منفی‌ای بنظر برسید

اگر به شکایت کردن راجع به همه چیز ادامه بدهید، به عنوان فردی منفی‌گرا شهرت پیدا می‌کنید. دیگران دوست ندارند که بخاطر چند نظر منفی حال و هوایشان عوض شود، پس اگر به شکایت کردن ادامه بدهید به احتمال زیادی بعضی از دوستان‌تان را از دست می‌دهید.

۵. شما را بدبخت هم می‌کند

اگر مدام راجع به همه چیز شکایت کنید دیگر کی وقت می‌کنید به بخش مثبت زندگی هم نگاه کنید. در نهایت شما خودتان را متقاعد می‌کنید که همه چیز در دنیا بدردنخور است و مدام شکایت کردن شما در نهایت خودتان را هم داغون می‌کند.

۶. شما دیگران دیگران را ناراحت می‌کنید

همهٔ افراد آنقدری که شما فکر می‌کنید هم پوست کلفت نیستند و شما در نهایت با این شکایت کردن‌ها دیگران را ناراحت می‌کنید. اگر یک کارآموز آرایشگاه آنطور که می‌خواستید موهایتان را درنیاورده و شما بروید به رئیسش شکایت کنید، این شکایت شما می‌تواند به از دست دادن شغل آن فرد منتهی شود، آن هم به خاطر چیزی که پس از مدتی درست می‌شد.

۷. هیچ چیز و هیچکس بی نقص نیست

اینکه از بعضی چیزها بگذرید نشانهٔ ضعف نیست، بلکه نشانهٔ این است که شما این حقیقت که هیچ کس و هیچ چیز کامل نیست را پذیرفته‌اید. افراد اشتباه می‌کنند، اوضاع بد پیش می‌رود و خیلی اتفاقت دیگر هم ممکن است بیوفتد. پس با نقایص کنار بیایید و خیلی بخاطرشان استرسی نشوید.

۸. شما به احتمال زیاد به سلامتی‌تان آسیب می‌‌رسانید

با این همه شکایت و عصبانیت احتمالش زیاد است که شما مدام فشار خون‌تان را بالا ببرید و قلب‌تان را تحت فشار قرار دهید. پس بیشتر ریلکش کنید. بدین طریق هم احساس شادی بیشتری می‌کنید و هم بی جهت به سلامتی‌تان آسیب نمی‌زنید.

۹. زندگی خیلی کوتاه است

کارهای واقعا مهم‌تری غیر از شکایت کردن هست که می‌توانید در زندگی‌تان انجام دهید. اگر عادت به شکایت کردن دارید پس به احتمال زیاد یا دارید مدام شکایت می‌کنید با به دنبال چیزی می‌گردید که شکایتش را بکنید. وقت‌تان را صرف پیدا کردن حرف‌های زیبا کنید. این راه بسیاری کارامدتری برای گذراندن وقتتان است.

۱۰. واقعا چیزی برای شکایت کردن نیست

جالب این است که افرادی که مدام شکایت می‌کنند، افرادی هستند که کمترین دلیل را برای شکایت کردن دارند. حالاکمی سوپتان وقتی سر میز آمد سرد بود! خیلی‌ها هستند که فقط دوست دارند ذره‌ای سوپ مزه کنند و سرد و گرم بودنش هم اصلا برایشان مهم نیست. خیلی بهتر است که به خاطر داشته‌هایتان شکرگذار باشید و شکایت‌هایتان را بگذارید برای وقتی که واقعا لازم بود. در این صورت احتمالا دیگران بیشتر شکایت شما را جدی می‌گیرند. دیجی رو
برچسب ها: شکایت ، خدمات بد ، عصبانی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: