کد خبر: ۱۶۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 19
انجمن بیهوشی کشور اعلام کرد متخصصان این رشته در روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریور، بدون دریافت تعرفه در اتاق‌های عمل حاضر می‌شوند.

شفا آنلاین>سلامت>نهم شهریورماه بود که مصوبه کاهش تعرفه خدمات متخصصان بیهوشی ابلاغ شد و موجی از انتقادات و اعتراضات متخصصان این رشته را برانگیخت.

به گزارش شفا آنلاین، دامنه این اعتراض‌ها تا جایی پیش رفت که برخی از شاخه‌های انجمن‌ بیهوشی در شهرهای مختلف تصمیم گرفتند عمل‌های جراحی غیراورژانسی را لغو و از انجام وظیفه خودداری کنند. این تصمیم واکنش‌های مختلفی را در حوزه سلامت به دنبال داشت و بحث "سلامت بیماران" مطرح شد. بر همین اساس بود که انجمن بیهوشی کشور اعلام کرد متخصصان این رشته در روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریور، بدون دریافت تعرفه در اتاق‌های عمل حاضر می‌شوند.

دکتر علیرضا سلیمی- رئیس انجمن بیهوشی- در خصوص این تصمیم گفت که با اجرای این برنامه می‌خواستیم نشان دهیم همراه مردم هستیم و اعتراضات ما به تعرفه‌ها جنبه مالی ندارد، بلکه خواسته ما عدالت بین رشته‌ای است.  

وی درباره اقدامات جامعه متخصصان بیهوشی طی دو روز گذشته (۲۶ و ۲۷ شهریورماه)،  اظهار کرد: اقدام پزشکان بیهوشی در زمینه دریافت نکردن تعرفه خدمات خود در روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریور بازخورد خوبی داشت و همکاری این متخصصان از حد انتظار فراتر رفت. این برنامه در سطح وسیعی در سراسر کشور انجام شد؛ از شهرهایی که یک عمل جراحی داشتند تا بیمارستان‌هایی که ۱۰۰ عمل جراحی(surgery) انجام می‌دادند نیز این مشارکت صورت گرفت.

سلیمی افزود: این حرکت با استقبال مردم نیز روبرو شد و هرچند که از نظر مالی قابل ذکر نبود، اما باعث ارتباط صمیمانه جامعه بیهوشی با مردم شد.

رییس انجمن بیهوشی(Anesthesia) ایران با اشاره به رایزنی‌های این انجمن درخصوص تصحیح کاهش تعرفه‌های این صنف در کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات تصریح کرد: از هفته گذشته رایزنی‌ها در این خصوص ادامه داشته و کانال‌های ارتباطی خوبی برقرار شده است. امیدواریم خیلی زود با مذاکره این موضوع حل شود. خواسته اول ما عدالت بین رشته‌ای و اعاده حیثیت جامعه بیهوشی کشور بود و مسائل مالی موضوع اعتراض ما نبوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: