کد خبر: ۱۶۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 18
همه شرکت های تجهیزات پزشکی ملزم هستند پیرو مفاد آئین نامه تجهیزات و ملزومات پزشکی ابلاغی وزیر بهداشت، قبل از واردات هر کالایی، مقدمات ثبت را در اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو انجام دهند
شفا آنلاین>سلامت>مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو، در خصوص روند توزیع و فروش تجهیزات پزشکی وارداتی در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد هاشمی در واکنش به مطلب منتشره با عنوان«بازار تجهیزات پزشکی در چنگ دلالان و واسطه ها»، گفت: همه شرکت های تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) ملزم هستند پیرو مفاد آئین نامه تجهیزات و ملزومات پزشکی ابلاغی وزیر بهداشت، قبل از واردات هر کالایی، مقدمات ثبت را در اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو انجام دهند.

وی افزود: اگر این شرکت ها دارای نمایندگی معتبر از شرکت سازنده و ارائه تعهدات لازم باشند، پس از بررسی توانایی، جهت ارائه خدمات پس از فروش، مجاز به فعالیت خواهند بود.

هاشمی با اشاره به ثبت ۱۹۵۰ شرکت واردکننده دارای نمایندگی معتبر از کمپای های خارجی در اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی(Medical Essentials)، تصریح کرد: اطلاعات شرکت ها از طریق سامانه اداره کل در بخش استعلام شرکت های مجاز تجهیزات پزشکی قابل دسترس همگان است.

وی درباره نحوه توزیع تجهیزات پزشکی نیز، گفت: اقدامات لازم از جمله ثبت توزیع کنندگان و اصناف تجهیزات پزشکی نیز بر اساس ضوابط توزیع و عرضه ابلاغی مقام عالی وزارت بهداشت و در اداره کل صورت گرفته است.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در حال حاضر تمامی مراکز درمانی مطلع هستند که در صورت عدم ثبت توزیع کنندگان در شبکه توزیعی ابلاغ شده مجاز به خرید نیستند، ضمن آنکه موضوع نظارت بر شبکه توزیع در سراسر کشور به دانشگاه های علوم پزشکی واگذار گردیده که بر همین اساس نیز، نظارت های لازم بر آنها اعمال می گردد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه این مطالب به قصد آگاهی مردم و همه ذی نفعان حوزه سلامت(Health) عنوان شد، خاطر نشان کرد: بر اساس ضوابط ابلاغی، توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی صرفا از شبکه توزیع قانونی معرفی شده امکان پذیر بوده و خرید توزیع کننده صرفا از تامین کنندگان مجاز که شامل وارد کننده و تولید کنندگان مجاز هستند امکان پذیر است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: