کد خبر: ۱۶۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 13
به واقع چاقی، عادت های غلط غذایی در ساعت های آخر روز و خواب نامنظم به عنوان عوامل جانبی، اختلال خواب را تشدید می کنند.
شفا آنلاین>سلامت>رییس ششمین کنگره بین المللی راینولوژی(Rhinology) گفت: همواره شاهد تبلیغ کالاهایی در ماهواره هستیم که ادعا می شود استفاده از آنها اختلال خواب را درمان می کند، در حالی که کالاها پایه و اساس علمی ندارند و دستگاه های موثر و کارآمدی نیستند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ابوالحسن قیصری روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: به واقع چاقی، عادت های غلط غذایی در ساعت های آخر روز و خواب نامنظم به عنوان عوامل جانبی، اختلال خواب را تشدید می کنند.

*** بررسی اختلال خواب در کنگره بین المللی راینولوژی
قیصری گفت: امسال موضوع اختلال خواب در کنگره برجسته شده است، یک مطالعه جامع در مورد اختلال خواب در امریکا انجام شد که تاثیر آن را روی حرفه و ترافیک مورد بررسی قرار داد و مشخص شد سالانه چند صد میلیارد دلار برای فردی که دچار اختلال خواب است در کشور هزینه می شود.

وی ادامه داد: بنابراین تاثیر اختلال خواب فقط جنبه بهداشتی و سلامتی ندارد بلکه ضرر و زیان زیادی را متوجه جامعه می کند، از این رو برای بررسی موضوع رشته های مختلف وارد عمل شده اند اما چون مسیر تازه ای است هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.

*** افزایش جراحی پلاستیک در دنیا
قیصری همچنین اظهار کرد: طی سال های اخیر جراحی پلاستیک نه فقط در ایران بلکه در دنیا افزایش یافته است، کشورهای توسعه یافته اروپایی و آمریکایی و حتی کره جنوبی بیشترین آمار را دارند.

وی تاکید کرد: بینی علاوه بر اینکه نقش تنفس را بر عهده دارد، میزان رطوبت، درجه دما و کنترل برخی آلودگی ها را نیز برعهده دارد، بینی در تنفس نقش بسزایی دارد و تنفس با بینی و دهان بسیار متفاوت است.

قیصری همچنین گفت: آخرین دستاوردهای جراحی راینولوژی با حضور متخصصان داخلی و خارجی در قالب ششمین کنگره بین المللی اول تا سوم آذرماه در سالن همایش های رازی ارایه می شود و متخصصانی از امریکا، انگلیس، ایتالیا، مجارستان، آلمان و استرالیا در این همایش حضور خواهند داشت.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه تعیین شده قرار است هشت تا 13 میهمان خارجی در همایش حضور داشته باشند اما هنوز تعداد نهایی نشده است.

وی با بیان این که این کنگره هر دو سال یکبار برگزار می شود، گفت: به اشتراک گذاشتن آخرین دستاوردها و تجارب علمی در زمینه تشخیص و درمان بیماری های بینی، سینوسی و قاعده جمجمه و اصلاح و ارتقای سطح کیفیت خدمات به بیماران از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

وی تاکید کرد: با توجه به گستردگی جراحی صورت در کشور ضروری است تا پزشکان متخصص با آخرین پیشرفت ها و دستاوردهای این بخش در سطح جهانی آشنا شوند و به تبادل نظر در این زمینه بپردازند.

به گفته قیصری، برای شرکت کنندگان در این کنگره 15 امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده و برنامه های کنگره در قالب سخنرانی، پانل، میزگرد و کارگاه در سه روز برگزاری ارائه می شود.
برچسب ها: سلامت ، راینولوژی ، کنگره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: