کد خبر: ۱۶۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 13
پیشرفت‌های خوبی در حوزه پزشکی و به خصوص در رشته قلب و عروق در کشورمان انجام شده و تقریباً همه اقداماتی که بیماران به آن نیاز دارند در اقصی‌ نقاط کشور انجام می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن قلب و عروق ایران از انجام عمل تعويض دريچه آئورت از طريق پوست در کشور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، نو‌حی رئیس انجمن قلب و عروق ایران و مدیر بیمارستان شهید رجایی در حاشیه نوزدهمین کنگره قلب و عروق در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیشرفت‌های خوبی در حوزه پزشکی و به خصوص در رشته قلب و عروق در کشورمان انجام شده و تقریباً همه اقداماتی که بیماران به آن نیاز دارند در اقصی‌ نقاط کشور انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برخی عمل‌های تخصصی مانند تعویض دریچه آئورت‌  از طریق پوست انجام می‌شود و این عمل سنگین در بخش خصوصی و دولتی به وسیله تیم مجرب و کار کشته‌ صورت می‌گیرد،انجام این عمل جراحی در شهرهایی مانند مشهد، شیراز و تبریز نیز در حال توسعه است.

 آمار پیوند قلب در کشور
نوحی‌ عنوان کرد: از نظر خدمات درمانی در زمینه قلب و عروق کشور دچار هیچ مشکلی نیستیم؛ بیماران خارجی نیز تحت عنوان توریسم‌ درمانی‌ در بیمارستان های مراکز مختلف کشور بستری هستند اما به نظرم‌ هنگامی که امکانات برای بیماران خودمان کافی نباشد اولویت‌ انجام عمل‌های جراحی و ارائه خدمات بهداشتی باید برای ایرانی ها باشد و در مراحل بعدی‌ به بیماران خارجی خدمات درمانی ارائه دهیم.

وی تأکید کرد: در یک دوره‌ای ما رکورد پیوند قلب(Heart transplant) را شکاندیم‌ به طوری که 15 تا 20 پیوند در کودکان انجام شد.

نوحی‌ با بیان اینکه توجه مردم به اهدای عضو در زمان رخ دادن اتفاقات ناگوار بیشتر شده است، افزود: آمار پیوند قلب در کشور مناسب است اما باید سعی شود از نظر کیفی و کمی این کار ارتقاء پیدا کند؛ به طور کلی پیوند قلب و ریه به صورت همزمان یکی از نقص‌های حوزه درمان در ایران محسوب می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: