کد خبر: ۱۶۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 11
وضعیت مالی بیمه ها سبب عدم بیمه خدمات توانبخشی شده لذا در این شرایط وزارت‌بهداشت تنها می‌تواند راهنمای بالینی خدمات را تدوین و ابلاغ کند.
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وضعیت مالی بیمه ها سبب عدم بیمه خدمات توانبخشی شده لذا در این شرایط وزارت‌بهداشت تنها می‌تواند راهنمای بالینی خدمات را تدوین و ابلاغ کند.

به گزارش شفا آنلاین،محمدنعیم امینی فرد  در خصوص بیمه خدمات توانبخشی، گفت: خدمات توانبخشی نیاز جامعه است زیرا بخشی از مشکلات مردم در این حوزه را مرتفع می‌سازد اما وزرات بهداشت و درمان باید بر اساس راهنمای بالینی وضعیت را برای بیمه‌شدگان مشخص کند.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پس از تعیین بیمه‌شدگان شورای عالی بیمه در این ارتباط تصمیم‌گیری می‌کند، در حقیقت وزارت بهداشت راسا نمی‌تواند در حوزه بیمه خدمات توانبخشی نقش‌آفرینی کند. در واقع وزارت بهداشت و درمان تنها می‌تواند راهنمای بالینی متناسب با خدمات توانبخشی را تدوین و ابلاغ کند.

وی شورای عالی بیمه نقش موثرتری در بیمه خدمات توانبخشی خواهد داشت، افزود: متاسفانه ترکیب شورای عالی بیمه هم به نحوی است که سازمان‌های بیمه‌گر غلبه دارند، لذا وزارت بهداشت و درمان نقش کم رنگ‌تری دارد.

امینی‌فرد معتقد است: از سوی دیگر بیمه خدمات توانبخشی جزء شئونات قانونگذاری نیست بلکه به تولیت وزارت بهداشت و درمان مرتبط است لذا نیازی به ورود مجلس شورای اسلامی نیست. با این حال مجلس در صورت نیاز با همراهی وزارت بهداشت و درمان می‌تواند به بیمه خدمات توانبخشی ورود پیدا کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه هم‌اکنون اکثر صندوق‌های بیمه در مرز ورشکستگی هستند، لذا انجام تکالیف بسیار بدون تامین منابع منجر به بدهی بیشتر بیمه‌ها خواهد شد، با این حال باید تصمیم منطقی و عاقلانه در این خصوص اتخاذ گردد.

اتابک وثوقی عضو کمیته توانبخشی وزارت بهداشت، گفت: برنامه جامع ملی اوتیسم بعد از مدت‌ها انتظار به تصویب رسید اما این برنامه‌ای ملی نیز نتوانست علاقه‌ای در شورای عالی بیمه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین مجلس شورای اسلامی برای بیمه کردن خدمات توانبخشی ایجاد کند و این طلسم کهنه را بشکند.
برچسب ها: صندوق ، خدمات ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: