کد خبر: ۱۶۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 12
حمام كردن در شب فشار خون را پايين مي‌آورد و باعث كاهش استرس مي‌شود و بهترين راه براي رسيدن به آرامش پس از يك روز كاري و يا انجام فعاليت‌هاي ورزشي سخت است. فايده ديگري كه اين كار دارد اين است كه رختخوابتان هميشه تميز مي‌ماند.

شفا آنلاین:حمام كردن در شب بهترين داروي بي‌خوابي است و مانند قرص‌هاي آرامبخش عمل مي‌كند. با انجام اين كار پيام‌هايي به بدن فرستاده مي‌شود كه ملاتونين (هورموني كه به خوابيدن شما كمك مي‌كند) ترشح مي‌كند.

به گزارش شفا آنلاین: همچنين حمام كردن در شب <Bathing at night>فشار خون را پايين مي‌آورد و باعث كاهش استرس مي‌شود و بهترين راه براي رسيدن به آرامش پس از يك روز كاري و يا انجام فعاليت‌هاي ورزشي سخت است. فايده ديگري كه اين كار دارد اين است كه رختخوابتان هميشه تميز مي‌ماند.

ممكن است كه خود را آدم تميزي فرض كنيد ولي اين را بدانيد كه سلول‌هاي مرده روي پوست جمع مي‌شوند. پس بهتر است قبل از خواب حمام كنيد تا اين سلول‌هاي مرده به رختخوابتان نفوذ نكنند.

علت 1 : در آخر روز وقتی از سرکار بر می گردید گرد و خاک زیادی روی بدن نشسته است، یک دوش بدن را از این آلودگی ها پاک می کند و از آلرژی ها و عفونت ها جلوگیری می کند.به گزارش نمناک جرم و آلودگی هایی که روی پوست و مو نشسته است با دوش گرفتن پاک می شود اما اگر دوش نگیرید این آلودگی ها را با خود به رختخواب و بالشت و پتو می برید.

علت 2 : اگر مشکلات پوستی مثل بوی بد پا، آکنه وتعرق زیاد دارید، استحمام در شب باعث کاهش این ناراحتی های پوستی میشود. وقتی این آلودگی ها، عرق و چربی را می شویید در واقع از شیوع آنها جلوگیری کرده اید.

علت 3 : دوش گرفتن شما را آرام می کند این چیزی است که شما وقتی خسته هستید توقع دارید. تنفس، ضربان قلب، متابولیسم و تنش های بدن کاهش می یابد و چرخش خون بهتر می شود.

علت 4 : فایده ی دیگر خواب خوب است. وقتی سر شب دوش می گیرید از خواب بسیار خوبی در شب لذت می برید اما مطمئن باشید که فاصله بین دوش گرفتن و خواب مهم است.

علت 5 : دوش گرفتن حال شما را بهتر می کند و باعث می شود بدن شما هورمون های زیادی را ترشح کند بخصوص بعد از یک روز پر کار.

علت 6 : وقتی با استرس، تنش و خستگی به خانه برمی گردید، یک دوش سریع احساس تولد دوباره به شما می دهد و خشکی پوست را از بین می برد و باعث راحتی می شود.

برچسب ها: استحمام ، شب ، بی خوابی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: