کد خبر: ۱۶۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 11
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با برخورداری از 20 بیمارستان در استان تهران، همواره ارائه خدمات حداکثری را در برنامه خود قرار داده است
شفاآنلاین>سلامت> دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با برخورداری از 20 بیمارستان در استان تهران، همواره ارائه خدمات حداکثری را در برنامه خود قرار داده است. از جمله این خدمات، تلاش شبانه‌روزی برای افزایش تخت‌های بستری و نیز بهسازی فضاهای درمانی در بیمارستان‌های موجود می‌باشد.

به گزارش شفاآنلاین، بیمارستان شهدای تجریش نیز با قدمتی بیش از 5 دهه، با توجه به فرسودگی فضای فیزیکی در اولویت‌های بهسازی و ارتقای هتلینگ در طرح تحول سلامت(Health) قرار گرفته و براساس آن می‌بایست بامدیریت زمان و بدون ایجاد وقفه در ارائه خدمات درمانی خود، نسبت به بهسازی و ارتقای ایمنی بخش‌های مختلف اقدام نماید. لذا ضمن انجام کار شبانه روزی، وجود مصالح و تجهیزات ساختمانی در مقاطع زمانی محدود اجتناب‌ناپذیر است: این در حالی است که براساس گزارش‌های بیمارستان، خدمات تخصصی و فوق تخصصی طبق روال قبل در حال انجام است، به‌گونه‌ای که در ماه گذشته بیش از هزار مورد عمل جراحی صورت گرفته، هزار و 800 بیمار، بستری شده‌اند و حدود 200 هزار خدمت مختلف ارائه شده است.

ساختمان در حال ساخت جانبی این بیمارستان(Hospital) نیز مربوط به مکان جایگزین بیمارستان شهدای تجریش است که با ظرفیت بیش از 730 تختخواب تحولی بزرگ در ارائه خدمات درمانی در شمال شهر تهران خواهد بود.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علی‌رغم تنگناهای مالی موجود تمام تلاش خود را کرده تا این بیمارستان جایگزین، هرچه زودتر آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیز شده و بخش زیادی از کمبودهای درمانی را در آن منطقه مهم برطرف نماید. این بیمارستان جایگزین هم‌اکنون نزدیک به 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ان‌شاءالله در صورت ادامه همین روند در اواخر سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد. بدیهی است استقرار این حجم عظیم زیر ساخت درمانی با عملیات‌های بزرگ عمرانی همراه خواهد بود و در کنار آن فعالیت‌های اصلی بیمارستان اصلی نیز قابل تعطیلی نیست. در این میان تلاش شده است تا کمترین مزاحمت برای بیماران ایجاد شود با این حال چاره‌ای نیز جز تحمل شرایط موجود برای رسیدن به وضعیت مطلوب در آینده نیست. مطمئناً بیماران، شهروندان فهیم تهرانی و هموطنان عزیز این موارد بدیهی را بخوبی درک خواهندکرد.

در پاسخ به تیتر آن روزنامه محترم با عنوان «در بیمارستان شهدای تجریش دقیقاً چکار می‌کنند؟» باید گفت در این مرکز درمانی ده‌ها عضو هیأت علمی و اساتید پیشکسوت علم پزشکی ایران با انجام اعمال جراحی فوق تخصصی اعصاب، مغز، سرطان و دیگر تخصص‌ها در کنار سایر کادر تلاشگر درمانی به‌طور شبانه روزی در حال ارائه خدمات به مردم سراسر کشور هستند و به‌طور میانگین ماهانه پذیرای بیش از 19 هزار نفر از هموطنان عزیز می‌باشند.

مطمئناً زیر سؤال بردن این حجم از فعالیت‌های درمانی در این بیمارستان به‌دلیل بهسازی فضای فعلی، افزایش ایمنی بیمار و ساخت و سازهای مرتبط با بیمارستان جایگزین و همچنین انتشار کاریکاتورهایی توهین‌آمیز با همین مضامین دور از انصاف و منطق است.

در این بیمارستان عده زیادی از کادر درمانی متخصص به‌صورت شبانه روزی «کار» می‌کنند تا تنها بیمارستان دولتی شمال شهر تهران بتواند جوابگوی حجم مراجعان از سراسر کشور باشد و عده زیادی دیگر از مهندسان و مشاوران و کارگران «کار» می‌کنند تا با بهسازی فضای موجود و ساخت یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های ساخته شده بعد از انقلاب در شهر تهران وضعیتی مطلوب‌تر را برای آینده نظام سلامت در جهت افزایش سطح کمی و کیفی خدمات درمانی در آن منطقه رقم بزنند.

توضیح گروه گزارش
مدیر محترم روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، احتمالاً در جریان هستید که نویسنده گزارش «در بیمارستان شهدای تجریش دقیقاً چکار می‌کنند؟» در حال تهیه گزارش ساعتی توسط پرسنل محترم حراست بیمارستان مورد پرس و جو قرار گرفت و سرانجام با دادن تعهدی مبنی بر چاپ نشدن هرگونه عکسی اجازه خروج پیدا کرد، هرچند برخورد ناشایست با گزارش نویس رسانه ای نشد.

جناب مدیرکل محترم روابط‌عمومی، ما به قول و قرار اخلاقی خود پایبند بودیم و عکسی از عملیات ساخت و ساز چاپ نکردیم..اما واقعاً شما با چه استدلالی خود را راضی به نوشتن چنین جوابیه‌ای فرمودید و از حیثیت علمی پزشکان محترم بیمارستان مایه گذاشتید؟ پزشکان و پرسنلی که دلسوزانه کار خود را انجام می‌دهند و در این گزارش هم از آنها به نیکی یاد شده، مشکل جای دیگری است که توصیه می‌کنیم به جای تهیه جوابیه اداری یک بار دیگر گزارش را بخوانید تا شاید خیری در آن باشد.

‌ یکی از پیام‌های مردمی در واکنش به چاپ این گزارش، شماره پیام 54671 از خانم ترانه بنی‌یعقوب برای گزارش «در بیمارستان شهدای تجریش چکار می‌کنند» تقدیر و تشکر می‌کنم. امید است مسئولان وزارت بهداشت با رؤیت این گزارش رسیدگی کنند.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: