کد خبر: ۱۶۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 11
لایحه تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت باید برگرفته از مفاد فرهنگی و کیفری باشد، پرداختن صرف به مجازات کافی نیست زیرا این قوانین تا حدودی بعد از ارتکاب جرم بازدانده باشد.
شفا آنلاین:سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر آموزش از دوران کودکی برای مقابله با خشونت، گفت: آسیب های اجتماعی چون اعتیاد از مهم ترین علل افزایش خشونت درون خانواده<Violence within the family> هاست.

به گزارش شفا آنلاین: زهرا ساعی در خصوص لایحه تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت، گفت: لایحه تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت باید برگرفته از مفاد فرهنگی و کیفری باشد، پرداختن صرف به مجازات کافی نیست زیرا این قوانین تا حدودی بعد از ارتکاب جرم بازدانده باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت زنان و کودکان تنها با تصویب قوانین محقق نمی شود، تصریح کرد: آموزش از دوران کودکی به دختران و پسران برای سازگاری و سازش با افراد و برقراری ارتباط موثر با هم نوعان و دوستان و خانواده قطعا تاثیرگذارتر است.

وی افزود: خشونت رفتاری اکتسابی است، لذا فرزندان به راحتی از خانواده یاد می گیرند، بنابراین آموزش می تواند سبب کاهش خشونت کلامی، روانی و غیره شود ضمن آنکه افراد هم به حقوق یکدیگر احترام می گذارند البته در کنار این آموزش ها به قوانین محکم و بازدارنده هم نیاز است.

ساعی معتقد است: متاسفانه با افزایش آسیب های اجتماعی چون اعتیاد، طلاق و بیکاری میزان خشونت های درون خانوادگی نیز افزایش یافته است که آزار و اذیت کودکان و زنان نمونه ای از آن است، به همین جهت لایحه تامین امنیت زنان و کودکان باید در بخش خشونت های درون خانواده نیز پر رنگ باشد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سازمان یا نهاد خاصی باید به عنوان متولی تامین امنیت مشخص و تاکید کرد: در هر حال دولت باید هر چه سریعتر لایحه تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت را به مجلس ارایه دهد تا از حوادث خشونت آمیز کاسته شود.سلامت

 

برچسب ها: خشونت ، خانگی ، اعتیاد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار