کد خبر: ۱۶۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 04
هدف از برگزاری کنگره های سالانه ارتقاء سطح علمی چشم پزشکان کشور با مرور مطالب روز مره مرتبط با چشم پزشکی و آخرین پیشرفت ها در این زمینه است.
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی بیست و هفتمین کنگره چشم پزشکی ایران، از حضور ۱۷ سخنران خارجی در کنگره چشم پزشکی ایران خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر حیدر امینی با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین کنگره چشم پزشکی ایران(۱۳ تا ۱۶ آذر ۹۶)، گفت: هدف از برگزاری کنگره های سالانه ارتقاء سطح علمی چشم پزشکان کشور با مرور مطالب روز مره مرتبط با چشم پزشکی و آخرین پیشرفت ها در این زمینه است.

وی ادامه داد: در همین راستا علاوه بر بهره جویی از اساتید مجرب داخل کشور، از ١٧ مهمان خارجی از کشور های مختلف دعوت شده که از تجارب آنها در قسمت های مختلف کنگره استفاده خواهیم کرد.

امینی با عنوان این مطلب که کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی به طور معمول تمام شاخه های چشم پزشکی را پوشش می دهد، افزود: انجمن دارای ٦ گروه فوق تخصصی است که هر کدام قسمتی از دانش چشم پزشکی را پوشش می دهند و در حقیقت عمده بار علمی کنگره بر دوش این ۶ گروه است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های کنگره پرداخت و گفت: روز اول کنگره به گروه های ۶ گانه فوق تخصصی اختصاص دارد که قرار است آخرین پیشرفت های چشم پزشکی با حضور مهمانان خارجی مورد بحث قرار بگیرد.

امینی افزود: در بعد از ظهر روز اول کنگره، برنامه چشم پزشکان جوان را خواهیم داشت که بیشتر مطلب برای دستیاران و فلوشیپ ها ارائه خواهد شد. همچنین، در روزهای بعد حدود ۱۴ مهمان خارجی و یکی از همکاران گروه گلوکوم سخنرانی های اصلی را ارائه خواهند کرد. ضمن اینکه، ۱۱ سمپوزیوم و ٣٠ کارگاه نیز تدارک دیده شده است.

دبیر علمی کنگره ادامه داد: علاوه بر این، باید به برنامه مقالات آزاد و فستیوال فیلم اشاره کنم که به نظر من از قسمت های کلیدی کنگره محسوب و بیانگر میزان تحقیق و پیشرفت دانش چشم پزشکی در کشور خواهد بود. همچنین، با توجه به اهمیت مراقبت های پرستاری در چشم پزشکی، قسمتی از کنگره به برنامه پرستاری اختصاص خواهد داشت.

امینی با عنوان این مطلب که در کشورهای در حال توسعه کاتاراکت معضل عمده بیماری های چشمی تلقی می شود، گفت: تصور من این است که در مورد کشور ما این امر صادق نباشد و قسمت عمده این بار بر دوش چشم پزشکان جوانی است که با حداقل ها به جاهای دور دست می روند و مشغول خدمت می شوند.

وی ادامه داد: به نظر من بار عمده بیماری های چشمی در ایران را، رتینوپاتی دیابتیک، گلوکوم و آمبلیوپی تشکیل می دهد که در مورد تشخیص و درمان آمبلیوپی قدم های موثری برداشته شده ولی در دو مورد دیگر هنوز مشکل داریم.

برچسب ها: کنگره ، سلامت ، چشم پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: