کد خبر: ۱۶۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 04
تامین اجتماعی حدود 8 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار است و برای زمین زدن یک وزارتخانه، همین مورد کافی است

شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به بدهکاری ۸ هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت گفت: سازمان‌های بیمه‌گر با اولویت قرار دادن پیشگیری بر درمان باید برای کنترل هزینه‌ها همت کنند.

به گزارش شفا آنلاین، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارداشت: وزیر بهداشت توانست دولت و مجلس را نسبت به سلامت مردم، حساس کند تا برای سلامت مردم هزینه کنند و ارزش قائل شوند.

وی با بیان اینکه بودجه وزارت بهداشت(Ministry of Health) از محل ده درصد هدفمندی یارانه ها، جزء  معدود مواردی است که به طور هدفمند هزینه می شود، گفت: تجمیع منابع بیمه‌ها ضروری و لازم است و کارگران باید توجیه شوند که هیچ اموالی از آنها به وزارت بهداشت منتقل نمی شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه بودجه‌های وزارت بهداشت 100 درصد تخصیص نمی یابد، اما همیشه همه از وزارت بهداشت پاسخ می خواهند، ادامه داد: تامین اجتماعی(Social security) حدود 8 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار است و برای زمین زدن یک وزارتخانه، همین مورد کافی است.

عزیزی گفت:تامین اجتماعی هنوز دستور کتبی رییس جمهور برای واریز حق درمان بیمه شدگان در حساب مجزا را اجرا نکرده است همچنین سازمان‌های بیمه گر با الویت قرار دادن پیشگیری بر درمان، باید برای کنترل هزینه ها همت کنند.

وی ادامه داد: قبل از طرح تحول کسانی به ما مراجعه می کردند که پول عمل جراحی نداشتند و بعد از طرح تحول که مجلس دولت را مکلف کرد برای روستاییان ٩٧ درصد هزینه تخفیف و برای شهری ها ٩٤ درصد تخفیف ارائه دهد ، خوشحالیم که شرمنده مردم بویژه مردم مستضعف نیستیم و درباره تهیه داروهای تخصصی هم شرمنده نشدیم. با رایگان شدن خدمات ، تعداد مراجعه کنندگان زیاد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزایش جمعیت تحت پوشش بیمه به 11 میلیون تن و نظام ارجاع سلامت را دو اقدام خوب در دوره مدیریت محمدجواد کبیر مدیرعامل قبل سازمان بیمه سلامت برشمرد و گفت: تحت پوشش قرار دادن بیمه ای 11 میلیون نفر با توجه به دغدغه رهبری به حوزه حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی، در سال 94 اقدام بسیار خوبی بود هرچند هنوز ٧ درصد مردم بیمه نیستند.

وی ادامه داد: در طول درمان بیماری سرطانی یک آمپول ٢ میلیون تومان است که اینجاست تجمیع بیمه ها اهمیت پیدا می کند و کارگران باید بدانند که هیچ یک از اموال آنان در سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت نمی آید.

عزیزی تجمیع بیمه ها را به نفع همه دانست و افزود: با طرح تحول سلامت از رتبه ١٩٠ به ١٥٣ رسیدیم و در برنامه ششم دولت را مکلف کردیم ٢٥ درصد هزینه سلامت را مردم پرداخت کنند که برای محقق شدن این امر باید بدنبال منابع پایدار باشیم.

وی اضافه کرد: باوجود درخواست رئیس جمهور چرا برای پولی که متعلق به کارگر است صندوقی تشکیل نشده است؛ همه ما پیشگیری را بر درمان مقدم می دانیم اما پیشگیری نکردیم و از ٤٠ میلیون بیمه شده تست نگرفتیم تا ببینیم مشکلی دارند یا نه.
عزیزی ادامه داد: متاسفانه دیابت در جامعه ما بعد از ٥ سال شناخته می شود و اگر بیماری دیابت یک فرد به موقع تشخیص داده نشود و به چشم او آسیب بزند، ما مقصر هستیم.

عزیزی مشکل دوره پیشین سازمان بیمه سلامت را دریافت هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت بانک ملت عنوان کرد و گفت: این بیمه با سود آن ١٠ هزار میلیارد تومان بدهکار می شود.


**معرفی یک غیرپزشک در صدر سازمان بیمه سلامت از اقدامات خوب وزیر بهداشت است
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حضور همه نمایندگان از همه فراکسیون ها در این مراسم معارفه را نشان دهنده رضایت از معاونت پارلمانی وزارت بهداشت که مدیرعامل فعلی سازمان بیمه سلامت است، دانست و گفت: کار خوب وزیر این است که در صدر بیمه سلامت یک غیرپزشک قرار داد؛ در کشورهای دیگر حتی وزیر را یک غیرپزشک می گذارند اما اینجا یک جراح را به سمت رئیس دانشگاه منصوب می کنند که از 8 صبح تا ساعت ٢ کار جراحی دارد و بعد از آن هم دیگر نای نشستن روی صندلی ریاست خود را ندارد.

وی افزود: به وزیر گفتم روسای دانشگاه پزشکی را غیرهیات علمی و حتی از دندانپزشکان، داروسازان و پزشکان عمومی انتخاب کند و این موضوع را هم در مجلس و هم در شورای عالی نظام پزشکی پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: وقتی به رییس دانشگاه زنگ می زنیم می گوید در اتاق عمل است و اینجا مردم هستند که ضرر می کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: