کد خبر: ۱۶۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 03
خوشبختانه شاهد ایثارگری ها و استقبال چشمگیر مردم برای اهدای عضو هستیم که این امر فقط با کمک رسانه ها و هنرمندان حاصل شده است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: آمار اهدای عضو در کشور بالای 70 درصد رشد داشته است در حالی که این رقم تا دو سال گذشته حدود 5 درصد بوده است.

به گزارش شفا آنلاین،علی نوبخت اظهار کرد: خوشبختانه شاهد ایثارگری ها و استقبال چشمگیر مردم برای اهدای عضو هستیم که این امر فقط با کمک رسانه ها و هنرمندان حاصل شده است.

وی با بیان اینکه آمار تصادفات جاده ای در ایران درمقایسه با دیگر کشورها بالاست و افراد مرگ مغزی(Brain death) شده این سوانح کم نیستند، اظهارکرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با اهدای عضو افراد مرگ مغزی شده جان بیماران نیازمند را نجات دهیم.

رئیس انجمن پیوند اعضای(Organ transplants) ایرانیان تاکید کرد: در حال حاضر با تشکیل شورای عالی پیوند در وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید و تایید پیوند اعضا از بیمار مرگ مغزی به بیماران ، برداشت اعضا از بدن افراد مرگ مغزی شده انجام می شود و البته کسب اجازه از اولیای دم و خانواده درجه یک فرد مرگ مغزی شده از ضروریات است.

نوبخت اظهار کرد: در 90 درصد موارد خانواده فرد مرگ مغزی شده حاضر به انجام این اقدام انسان دوستانه و اهدای عضو فرد مرگ مغزی شده خود می شوند و با این کار جان چندین فرد دیگر را نجات می دهند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد تا با تقویت روحیه ایثارگری در افراد جامعه و اهدای عضو، شاهد جان دوباره بخشیدن به بیماران نیازمند باشیم.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: