کد خبر: ۱۶۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 01
ارتباط سرپرست با فرزندخوانده احساسی، عاطفی و حضانت‌گونه است، به نوعی شکل رابطه پدر و فرزندی است لذا تغییر این روابط و ازدواج فرزند خوانده با سرپرست تبعات منفی و آثار متعددی به جا خواهد گذاشت.
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اقتضاعات متفاوتی روابط پدر و فرزندی با زن و شوهری، گفت: ازدواج(Marriage) سرپرست با فرزندخوانده باید ممنوع شود.

به گزارش شفا آنلاین،شکور پورحسین  در خصوص لایحه ممنوعیت ازدواج فرزند خوانده با سرپرست، گفت: ارتباط سرپرست با فرزندخوانده احساسی، عاطفی و حضانت‌گونه است، به نوعی شکل رابطه پدر و فرزندی است لذا تغییر این روابط و ازدواج فرزند خوانده با سرپرست تبعات منفی و آثار متعددی به جا خواهد گذاشت.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ازدواج فرزندخوانده با سرپرست سبب وارد شدن آسیب فراوان به فرزند‌خوانده‌ها خواهد شد لذا ممنوعیت این چنین ازدواج‌هایی به جا و کاملا درست است.

وی افزود: به لحاظ مبانی شرعی نیز این نوع ازدواج‌ها صحیح نیست چرا که محتوا و شکل روابط پدر و فرزندی و زن و شوهر کاملا متفاوت است، اقتضاعات هر کدام از این روابط متفاوت است.

پورحسین معتقد است: در قوانین فعلی اجازه این نوع ازدواج‌ها با اذن دادگاه داده شده هرچند هم‌اکنون هم در اجرا سخت‌گیری‌های بسیار می‌شود، با این حال ممنوعیت قانونی از ازدواج‌های محدود در این زمینه هم جلوگیری می کند زیرا آثار و تبعات منفی آن بسیار است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علاوه بر ممنوعیت قانونی ازدواج فرزندخوانده با سرپرست نیازی به جرم‌انگاری این موضوع نیست زیرا وضعیت جامعه و زندان‌های کشور به نوعی است که جرم‌انگاری با سیاست های قضازدایی و حبس‌زدایی همخانی ندارد، در حقیقت ممنوعیت قانونی به تنهایی برا رفع آثار و تبعات منفی کفایت می کند.
محمد نفریه مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از «حذف ازدواج فرزندخوانده با سرپرست» چه در زمان حضانت و چه بعد از آن، از متن قانون خبر داد و گفت: هم اکنون دولت لایحه اصلاحی «ممنوعیت ازدواج فرزند خوانده با سرپرست» را تدوین و به زودی به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد کرد.
برچسب ها: سرپرست ، کمیسیون ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار