کد خبر: ۱۶۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 29
از ابتدای تابستان تاکنون یک هزار و 762 نفر در پایتخت هند به بیماری دنگی،تب زرد و مالاریا مبتلا شده اند
شفا آنلاین>سلامت>مقامات بهداشتی با هشدار نسبت به احتمال گسترش ویروس دنگی ،تب زرد و مالاریا در دهلی نو پایتخت هند خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع این بیماری ها شدند.

به گزارش شفا آنلاین،شهرداری دهلی نو روز سه شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد از ابتدای تابستان تاکنون یک هزار و 762 نفر در پایتخت هند به بیماری دنگی،تب زرد و مالاریا(Malaria) مبتلا شده اند.

براساس این گزارش، تعداد 950 نفر به بیماری تب دنگی،473 نفر به مالاریا و 339 نفر نیز به تب زرد مبتلا شده اند.

در ادامه این گزارش اضافه شده است تنها در یک هفته گذشته 290 مورد ابتلا به بیماری تب دنگی در دهلی گزارش شده است .

با افزایش موارد ابتلا به بیماری تب دنگی مناطق شهرداری دهلی نو اقدام به آگاه سازی مردم برای پیشگیری از انتشار پشه ناقل بیماری دنگی کرده اند.

مقامات بهداشتی دهلی نو ،فروش داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی نظیر اسپرین و بروفن که ممکن است مصرف آنها تهدیدی برای بیماران مبتلا به تب زرد و دنگی باشد را بدون نسخه پزشک ممنوع کرده اند.

شیوع بیماری های ویروسی در هند از اواسط ماه ژوئیه آغاز و تا پایان نوامبر ادامه دارد.

پزشکان اعلام کرده اند در سالجاری به دلیل شروع پیش از موعد فصل بارانی، این بیماری ها زودتر شیوع یافته است.

تب دنگی و تب زرد از بیماری هایی است که پشه موسوم به 'ایدیس اجیپتی' ناقل ویروس زیکا ،عامل انتقال و شیوع آن ذکر شده است. این پشه می تواند در آب تمیز منتشر شود.

پشه ،انافولیس، نیش آن باعث ابتلا به بیماری مالاریا می شود هم در آب تمیز و هم در آب کثیف رشد می کند.

سال گذشته هفت هزار و 760 مورد ابتلا به بیماری تب زرد و چهار هزار 431 مورد ابتلا به بیماری تب دنگی در دهلی نو ثبت شد.

اگرچه بیمارستان های دهلی نو سال گذشته از مرگ 27 نفر بر اثر ابتلا به این دو بیماری در دهلی نو خبر دادند اما دولت دهلی نو این آمار ها را رد کرده است.

بیماری تب زرد سبب وخیم شدن بیماری دوم در فرد آلوده شده و در صورت عدم مراقبت ممکن است موجب مرگ فرد شود.

گزارش های سازمان بهداشت جهانی(WHO) نشان می دهد که شیوع بیماری تب زرد در کشورهای مختلف باعث مرگ تعداد زیادی شده است .

سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود در مورد بیماری تب زرد اعلام کرد: موارد جدی و حاد در مورد بیماری تب زرد شایع نیست اما در میان افراد با سن بالا این بیماری می تواند منجر به مرگ شود.

این بیماری مانند تب دنگی سبب ایجاد خارش و جوش های قرمز در پوست می شود اما برخلاف تب دنگی که موجب کاهش شدید پلاکت خون موجب خون ریزی داخلی در بدن بیمار می شود، خطرناک نیست.

ابتلای به بیماری تب دنگی ابتدا با خارش های پوستی، تب شدید، اختلال در سیستم گوارشی و بدن درد شروع شده و در برخی موارد می تواند به کاهش شدید فشار خون و مرگ احتمالی مبتلایان منجر شود.

ساختمان های کثیف و آلوده، دفن غیر بهداشتی زباله ،محیط کثیف و فصل بارندگی از جمله عواملی هستند که باعث افزایش ابتلا به تب دنگو در این کشور شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: