کد خبر: ۱۶۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 27
هنوز از خاطرمان نرفته است که چهارسال پیش در چه شرایطی گرفتار بودیم و چه حاشیه‌هایی را متحمل شدیم. خوشبختانه دولت یازدهم از همان ابتدا برنامه محوری را مدنظر قرار داد و ما در تامین اجتماعی در همان ماه‌های نخست برنامه استراتژیک را تصویب و اجرا کردیم

شفا آنلاین>اجتماعی>عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم طرح نسخه الکترونیک(Electronic version) درمان را کلید زدیم که به سرعت در کل کشور گسترش یافت گفت: اکنون در این زمینه پیشتاز هستیم این در حالی است که هنوز توان تولید نسخه الکترونیک در وزارت بهداشت وجود ندارد.

به گزارش شفا آنلاین، محمدعلی همتی در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان نمونه تامین اجتماعی استان تهران که در هتل هما برگزار شد ضمن گرامیداشت این ایام اظهار کرد: باید تلاش کنیم اعتماد به پزشکان در جامعه تداوم یابد.

وی افزود: هنوز از خاطرمان نرفته است که چهارسال پیش در چه شرایطی گرفتار بودیم و چه حاشیه‌هایی را متحمل شدیم. خوشبختانه دولت یازدهم از همان ابتدا برنامه محوری را مدنظر قرار داد و ما در تامین اجتماعی در همان ماه‌های نخست برنامه استراتژیک را تصویب و اجرا کردیم.

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی(Social Security) با بیان اینکه خوشبختانه پس از استقرار دولت دوازدهم، اعضای شورای عالی نظام پزشکی هم انتخاب و رئیس نظام پزشکی که از پزشکان خوشنام و اصیل است مستقر شد گفت: امید است با شرایط مهیا شده چهار سال درخشان را در حوزه سلامت تجربه کنیم.

وی افزود: رییس جمهور تاکید داشت که طرح تحول سلامت به جد پیگیری و منابع مالی آن به طور کامل دیده شود.

همتی با بیان اینکه در چهار سال گذشته در تامین اجتماعی گام های بزرگی برای طرح تحول سلامت برداشتیم که در آینده هم همین‌گونه ادامه می یابد عنوان کرد: در این دوره چهارساله پیش رو باید بیشترین توجه ما به کنترل هزینه‌ها معطوف شود.

وی افزود: در تامین اجتماعی به عنوان خریدار خدمات پزشکی باید حتما راهنماهای بالینی را اجرا کنیم. همچنین پزشک خانواده باید تصحیح شود و به سرعت گسترش یابد.

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه خوشبختانه در وزارت رفاه برنامه‌های خوبی برای ادامه طرح تحول داریم و باید به آن توجه کنیم گفت: 6700 پزشک در سازمان داریم که 3700 نفر از آنها متخصص هستند.

وی افزود: در دولت یازدهم طرح نسخه الکترونیک را در سازمان شروع کردیم و به سرعت در کل کشور گسترش یافت و اکنون پیشتاز هستیم. هنوز توان تولید نسخه الکترونیک در وزارت بهداشت وجود ندارد.

همتی با بیان اینکه حدود 70 برنامه عملیاتی را طراحی و اجرا کردیم که یکی از آنها ارتقای هتلینگ است اظهار کرد: ارتقای هتلینگ در افزایش میزان رضایت مردم و کادر بیمارستانی نقش پررنگی داشته است.


وی در ادامه ضمن گرامیداشت مقام پزشک گفت: یکی از نشانه های زنده بودن ملت ها توجه به مفاخر گذشته است و ما در این زمینه فرهنگ غنی و گذشته پرباری داریم.

وی افزود: مهمترین مفاخری که به آن توجه می کنیم مفاخر پزشکی هستند که سردمدار آنها ابن سیناست و همه ما پزشکان وی را الگویی بی‌بدیل می دانیم.

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه باید این میراث گذشتگان را گرامی داشت و از آن درس گرفت گفت: در کشور ما طبیب و طبابت از جایگاه ویژه ای برخوردار است و مظهر احیاگری، کاهش درد و ایجاد آرامش است. پزشکان در این مسیر تلاش می کنند تا با دم مسیحایی خود از رنج مردم بکاهند.

همتی ادامه داد: در سایه سار این فرهنگ غنی و بالنده دانشمندان بزرگی چون ابن سینا و زکریای رازی را تربیت کردیم که فروغ علم و اندیشه آنها همچنان راهگشاست.

وی با بیان اینکه روز پزشک فرصت خوبی برای ماست تا با کمک و همفکری مشکلات پیش روی این جامعه را حل وفصل کنیم گفت: با مسیر سخت و طولانی پزشک شدن آشنا هستیم. این مسیر سخت، طولانی و پر از دغدغه است. استرس و فشار روانی که پزشکان تحمل می کنند بسیار بالاست اما همه قبول داریم بزرگترین وظیفه آنها خادم ملت بودن است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: