کد خبر: ۱۶۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 24
،کارشناسان درجدیدترین تحقیقات خود دریافتند افراد بزرگسال که دچار قدرت بینایی ضعیف هستند با درصد بالایی احتمال دارد که دردوران سالمندی به بیماری آلزایمر مبتلا شوند.
شفا آنلاین>سلامت>بالارفتن نمره چشم و نخوردن مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت چشم‌ها می‌تواند سبب ابتلای افراد به یک بیماری خطرناک مغزی شود.

به گزارش شفا آنلاین،کارشناسان درجدیدترین تحقیقات خود دریافتند افراد بزرگسال که دچار قدرت بینایی ضعیف هستند با درصد بالایی احتمال دارد که دردوران سالمندی به بیماری آلزایمر مبتلا شوند.


محققان دانشگاه استنفورد آمریکا(Stanford University) یک ارتباط قوی بین قدرت بینایی و عملکرد مغزی در افراد پیدا کرده اند و براساس آن ضعف قدرت بینایی می‌تواند منجربه کاهش و از دست دادن قدرت حافظه در افراد شود.

کارشناسان این نتایج را با بررسی بر روی ۵۰ فرد بزرگسال در رده سنی ۶۵ الی ۶۹ ساله بدست آورده اند که چشم آنها ضعیف بوده است.


کارشناسان همچنین دریافتند میزان آسیب به مغز به دلیل ضعف قدرت بینایی درافراد بالای ۷۵ سال بیست درصد بیشتر از سایر افراد در رده‌های سنی مختلف است.


در تحقیقی همسو نیز یک تیم تحقیقاتی عملکرد مغزی، قدرت حافظه، بینایی و تغذیه حدود سه هزار فرد سالمند را مورد بررسی قرارداده و دریافتند کاهش توان بینایی نقش موثری در افت قدرت حافظه دارد.

کارشناسان در عین حال اذعان کرده اند که بررسی در خصوص ارتباط بین قدرت بینایی و ابتلا به آلزایمر نیاز به تحقیقات بیشتردارد، اما می‌توان با شناسایی سالمندانی که دچار افت توان و قدرت بینایی هستند و با غربالگری آنها، ابتلای احتمالی به بیماری آلزایمر را شناسایی و گام‌های مورد نیاز برای کنترل و جلوگیری از پیشرفت بیماری درگام‌های اولیه برای بیمار انجام داد.

از دیگر نشانه‌های اولیه ابتلا به آلزایمر آسیب به حس بویایی است، افراد سالمندی که تفاوت بوی آدامس با بنزین را درک نمی‌کنند به احتمال زیاد مبتلا به آلزایمر و دمانس مغزی شده اند.

براین اساس کارشناسان به افراد سالمند که دچار مشکلات بینایی هستند توصیه می‌کنند به طور مرتب چکاپ و معاینات دوره‌ای چشمی را انجام دهند و درصورت بالا رفتن نمره چشم خود به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند، زیرا احتمال دارد دچار بیماری آلزایمر شده باشند که با تشخیص زودهنگام بیماری می‌توان از گسترش آن جلوگیری کرد.

از جمله دیگر راهکار‌های جلوگیری از ابتلا به آلزایمر می‌توان ورزش منظم، خودداری از استعمال دخانیات، نداشتن استرس، تغذیه سالم حاوی انواع میوه و سبزی، دانه‌های آجیل و آبزیان دریایی را نام برد.

برچسب ها: بیماری ، چشم ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: