کد خبر: ۱۶۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 25
بین همه مشاغلی که افراد در آن مشغول به کار هستند می‌توان شغل و پیشه‌های افراد را در دسته‌های گوناگونی قرارداد؛ اما اگر بخواهیم همه حرفه‌های مختلف را به دو دسته تقسیم کنیم.
شفا آنلاین:در عالم کارمندی ترفندهایی وجود دارد که هرکدامشان می توانند عادت های روزانه ای باشند تا در ساعات کاری هم کیفیت کار و هم سلامتی افراد را حین انجام وظیفه تامین کنند.
 
 

به گزارش شفا آنلاین:بین همه مشاغلی که افراد در آن مشغول به کار هستند می‌توان شغل و پیشه‌های افراد را در دسته‌های گوناگونی قرارداد؛ اما اگر بخواهیم همه حرفه‌های مختلف را به دو دسته تقسیم کنیم. باید بگوییم که مشاغل به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ اولی شغل‌های یدی هستند و دومی مشاغل پشت میز نشینی؛ که سختی کار دسته دوم در ظاهر به خاطر کمبود تحرک و یک جا نشینی آن چندان به چشم نمی‌آید؛ اما خوب است بدانید که شاغلان پشت میز نشین که بیشتر آن‌ها کارمند اداره‌ها محسوب می‌شوند.
 
به خاطر همین بی حرکتی و یک جا نشینی بیشتر از دسته اول در معرض بیماری هستند، به همین دلیل برای حفظ سلامتی این گروه راهکارهایی وجود دارد که به آن‌ها کمک می‌کند تا با اعمال بعضی از عادت‌های روزانه هم مراقب سلامتی‌شان باشند و هم خروجی کارشان را افزایش دهند.

اضطرابتان را کاهش دهید

اگر در پیشه‌هایی مشغول به کار هستید که شغلتان شما را مضطرب می‌کند باید این را در نظر بگیرید که تنها نیستید. بر اساس گزارش‌های مختلفی که صورت گرفته است چیزی حدود 50 درصد از کارمندان حین کار به مقوله‌ای به نام «مدیریت استرس شغلی» احساس نیاز می‌کنند؛ نیازی که باید به طور مشخص آن را جدی گرفت؛ چون استرس و اضطراب در کار با سلامتی شما رابطه مستقیم دارد و بی توجهی به آن می‌تواند زمینه ساز بیماری‌های مختلف و افسردگی باشد.
 
 
 
از جمله راه هایی که شما می‌توانید از طریق آن استرسی را که دارید کاهش دهید ورزش فردی است. آن هم به شکل روزانه؛ چون تحقیقات ثابت کرده است که ورزش کردن  می‌تواند هورمون استرس کورتیزول را کاهش دهد و از طرف دیگر شادابی و نشاط شما را به لحاظ روانی فراهم کند.

به میزتان رنگ و رو بدهید
 
 

بهترین حالت نشستن این است  که کمی بدن را به عقب متمایل کنیم، به طوری که زاویه ی بین ران‌ها و تنه حدود 120 درجه شود.  این گونه نشستن می‌ تواند باعث کاهش کمر درد شود. از دیگر عواملی که می تواند به شادابی و حال خوش شما در ساعات کاری کمک کند، رنگ و رو دادن به میزکاری است که شما پشت آن مشغول به کار می شوید. یک گلدان کوچک آپارتمانی، یک پیکسل با یک بیت شعر یا جمله تاثیرگذار یا حتی یک عکس هنری در حین کار می تواند حسابی برای شما روح افزا باشد و شما را کمتر به ورطه کسل شدن و خستگی بکشاند.

خوب بخوابید
 
 

بی‌خوابی از جمله عواملی است که کمبود آن می‌تواند استرس‌زا باشد. برای همین شما می‌توانید با چیزی بین هفت تا هشت ساعت خواب در شبانه‌روز اوضاع را کنترل کنید چون کمبود خواب در 24 ساعت نه تنها باعث استرس شما می‌شود بلکه روی رفتار شما با سایر همکارانتان تأثیر می‌گذارد و بدخلقی به بار می‌آورد.

از معاشرت لذت ببرید
 
 

روابط شخصی شما، هم در محل کار و هم در خانه، سلامت روانی شما را بهبود می‌بخشد. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در سال 2005، کارگران مشاغل پر تنش که روابط عمومی خوبی داشتند و به اصطلاح  آدم‌های اجتماعی‌تری  بودند، با سطوح پایین‌تری از فشار و مشکلات کاری رو به رو بودند. هنگامی که شما برای خانواده وقت می‌گذارید یا با کسی دوستی گرمی برقرار می‌کنید به شما کمک می‌کند تا وقتی کارهایتان را انجام می‌دهید، توانایی بیشتری برای مقابله با استرس در محیط کار داشته باشید.

زنگ تفریح داشته باشید
 
 

وقتی که برای مدتی طولانی سرجایتان می‌نشینی. عزم را جزم می‌کنید که یک جا نشین باشید تا به صورت مداوم به کار مشغول باشید و هرچه سریع‌تر آن را به پایان برسانید باید بدانید که این روش نه تنها باعث زود تمام شدن کارتان نمی‌شود بلکه طی انجام وظیفه منجر به کاهش کیفیت عملکرد شما خواهد شد. تحقیق‌ها نشان می‌دهد که دادن زنگ تفریح‌های کوتاه در یک روز کاری باعث می‌شود تا شما طی یک پروسه زمانی مشخص هم آدم سالم‌تری باشد هم یک کارمند کارآمدتر!

وظایفتان را تغییر دهید
 
اگر حین وقفه‌هایی که برای استراحت در نظر می‌گیرید، سری به محیط بیرون بزنید حال و هوایی عوض کنید؛ اما اگر شرایط این کار را ندارید حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است کمی دور و اطراف محل کارتان چرخی بزنید و با سایر دوستان و همکارانتان در آن فضا معاشرت داشته باشید. از دیگر عواملی که به شما کمک می‌کند  تا شرایط بهتری برای کار کردن داشته باشید تغییر وظایفتان در حوزه کاری مشخصی است که برای خود دارید. بهتر است که به شکل مدام و پیوسته فقط رو یک کار تمرکز نکنید بهتر است مدام نوع و روند فعالیتتان حین کار  را تغییر دهید این موضوع باعث می‌شود هم کسل نباشید و هم برای خودتان تنوع ایجاد کنید.

سر میزتان غذا نخورید
 
 

سال 2012 تحقیق‌هایی انجام شد که نشان می‌داد 55 درصد از زنان و 40 درصد از مردان پشت میز نشین هر روز سر میز کارشان به خوردن غذا مشغول می‌شوند؛ اگر شما هم یکی از همین افراد هستید باید بدانید که شما در محلی غذا می‌خورید که تعداد میکروب‌های آن  400 برابر تعداد میکروب‌هایی است که در یک سرویس بهداشتی وجود دارد. چون میز کار به خاطر رفت و آمدهایی که در آن وجود دارد از جرم و آلودگی پر است. یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا این فضا فراتر از حد تصور شما آلوده به نظر برسد، این است که شما وقتی روی میز غذا می‌خورید خرده های غذای شما روی صفحه کلید و دیگر لوازم شما می‌ریزد و شما وقتی نمی‌توانید آن را تمیز کنید همین باعث می‌شود که فضایی را برای رشد میلیون‌ها باکتری فراهم کنید. پس سعی کنید برای خوردن غذا به فضای بهداشتی تر و مناسب‌تر بروید.

خودتان را درگیر فضای مجازی نکنید
 
 

حساب کاربری گوشی هوشمند و ایمیل شما ممکن است به شما کمک کند که کارهای زیادی انجام دهید، اما اگر در زمانی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، مرزها را تنظیم نکنید و حواستان نباشد، شما هم غرق در فضای مجازی می‌شوید.  چیزی که می‌تواند سلامت و آرامش ذهنی شما را تحت تأثیر قرار دهد. از طرف دیگر چک کردن بی رویه تلگرام و اینستاگرام باعث می‌شود تا شما بخش زیادی از ساعت کاری خودتان را هزینه کنید.  با این کار انرژی زیادی صرف می‌کنید ولی خروجی پایینی خواهید داشت.پس طی روز سعی کنید تمام وقت خودتان را روی کاری که باید بگذارید.

کار در خانه ممنوع!
 
 

وقتی زمان اداری و کاری شما به پایان رسید پرونده کار را در همان محل کار ببندید.  برای رفع خستگی و آرامش روحی و جسمی خود، وقتی که دفتر را ترک می‌کنید، راه‌هایی برای جدا شدن از کار پیدا کنید. با سرپرست و همکاران خود در مورد چک کردن کارهای فردا  در کمترین زمان صحبت کنید، اصلاً اجازه دهید که تماس‌های کاری شما  روی پست صوتی قرار بگیرد و صبح روز بعد به آن گوش کنید؛ چون این کار هم به سلامت روحتان و هم به کیفیت کارتان در روز بعد کمک می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: