کد خبر: ۱۶۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 23
انواع مختلف این دستگاه ها از طریق سازوکارهای مختلفی مانند ایجاد انرژی و از بین بردن بافت چربی، فریز کردن بافت چربی، نابود کردن سلول های چربی از طریق ایجاد خلا و یا تخریب بافت چربی از طریق امواج آکوستیک، چربی های اضافی بدن را از بین می برند.
شفا آنلاین>سلامت>زندگی مدرن امروزی به واسطه ترویج عادات نادرست تبعاتی را همچون چاقی و یا اضافه وزن(Overweight) در پی داشته است که برای مقابله با این عوارض، راهکارهایی ارائه و تبلیغ می شود؛ دستگاه های لاغری موضعی یکی از این راهکارهاست که پزشکان متخصص کارآیی آنها را در کاهش وزن باور ندارند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر عبدالرضا نوروزی متخصص تغذیه بالینی درباره دستگاه هایی که برای لاغری موضعی تبلیغ و استفاده می شوند، اظهار کرد: انواع مختلف این دستگاه ها از طریق سازوکارهای مختلفی مانند ایجاد انرژی و از بین بردن بافت چربی، فریز کردن بافت چربی، نابود کردن سلول های چربی از طریق ایجاد خلا و یا تخریب بافت چربی از طریق امواج آکوستیک، چربی های اضافی بدن را از بین می برند.

وی ادامه داد: افرادی که با رژیم صحیح وزن خود را به حد مطلوب می رسانند، معمولا در برخی نقاط بدن آنها همچون شکم، ران، پشت و بازو چربی اضافی باقی می ماند که با استفاده از دستگاه های لاغری موضعی می توان این چربی های اضافی را از بین برد.

به گفته این متخصص تغذیه بالینی، اما افرادی که 10 تا 15 کیلوگرم اضافه وزن دارند، یا اندازه دور کمرشان بیشتر از 102 سانتی متر است، نباید انتظار داشته باشد که با این دستگاه ها وزن شان به حد طبیعی برسد.

نوروزی با اشاره به این که این دستگاه ها برای تناسب اندام است، ادامه داد: به هر حال استفاده بی رویه و نادرست از این دستگاه ها، عوارضی را بدنبال خواهد داشت، وی گفت: افزایش چربی خون، نامتقارن شدن شکم، سوختگی های خفیف، ایجاد لک در بدن و خونریزی های زنانه از جمله عوارض استفاده نامناسب می تواند باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: در باشگاه های ورزشی و آرایشگاه ها نباید از این دستگاه ها استفاده شود و اساسا این امر باید تحت نظر پزشک و افراد متخصص صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه عدات غذایی نامناسب و شیوه زندگی غلط سبب افزایش وزن در مردم شده است، گفت: به همین دلیل افراد به سمت استفاده از این تکنولوژی ترغیب شده اند در حالی که این دستگاه تاثیری در کاهش وزن آنها ندارد و باید با رژیم غذایی مناسب با چاقی مقابله کرد.

نوروزی به تفاوت کارایی دستگاه های ماساژ و لاغری موضعی اشاره کرد و گفت: هرچند تکنولوژی این دو دستگاه تقریبا یکسان است اما دستگاه های ماساژ برای از بین بردن چربی های اضافی در بدن کارایی ندارد.

وی ادامه داد: دستگاه های ماساژی که در باشگاه های ورزشی و حتی در هتل ها مورد استفاده قرار می گیرند مخصوص ماساژ بوده و برای کاهش چربی های موضعی نیستند.
برچسب ها: سلامت ، اضافه وزن ، لاغری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: