کد خبر: ۱۶۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 22
در طرح تحول سلامت اقدامات حمایتی مناسبی از بیماران پیوندی پیش بینی و به صورت موردی اقداماتی انجام شد اما این اقدامات کافی نبوده و نیاز است حمایت ها افزایش یابد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر لزوم همکاری مناسب سازمان های بیمه گر برای اجرای بیمه پیوند عضو(Organ transplant)، گفت: دولت نیز باید بخش عمده ای از هزینه این بیماران را در قالب یارانه مستقیم و کمک به خانواده های پیوندی متحمل شود.

به گزارش شفا آنلاین،همایون هاشمی با بیان اینکه بار مالی پیوند عضو تنها نباید بر دوش وزارت بهداشت باشد، گفت: سازمان های بیمه گر نیز باید بخشی از منابع آن را متحمل شوند.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخشی از هزینه بیماران پیوندی را بیمه ها و بخشی را نیز دولت باید تامین کند، گفت: متاسفانه حمایت بیمه ای از بیماران پیوندی اندک است و حمایت ها به صورت جدی صورت نمی گیرد.

وی با یادآوری اینکه بیمه ها برخی اقلام هزینه بر را عهده دار نمی شوند، ادامه داد: متاسفانه در مسیر طرح تحول سلامت فرآیند علمی و توسعه ای در بخش بیمه ای طی نشده و بیمه ها در حال حاضر دچار بحران هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: به نظر می رسد شورای عالی بیمه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزارت بهداشت(Ministry of Health)، درمان و آموزش پزشکی و همچنین کمیسیون بهداشت باید وارد موضوع مشکلات بیمه ها شوند و تمهیدات لازم را برای رفع آنها اتخاذ کنند.

هاشمی ادامه داد:  در طرح تحول سلامت اقدامات حمایتی مناسبی از بیماران پیوندی پیش بینی و به صورت موردی اقداماتی انجام شد  اما این اقدامات کافی نبوده و نیاز است حمایت ها افزایش یابد.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس دهم، افزود: برای حمایت از بیماران پیوندی دولت نیز باید منابع مناسبی را در نظر بگیرد و بخش عمده ای از هزینه این بیماران را در قالب یارانه مستقیم و کمک به خانواده های پیوندی متحمل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم همکاری مناسب سازمان های بیمه گر برای اجرای بیمه پیوند عضو، گفت: حمایت بیمه ای از این بیماران ضروری بوده و نیاز است بیمه ها حمایت از آنها را در دستور کار قرار دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: