کد خبر: ۱۶۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 21
این سازمان 436 قلم دارو و همچنین حدود یک هزار و دویست میلیارد ریال ویژه داروهای مکمل را برای اقشار آسیب پذیر تحت حمایت این سازمان اختصاص داده است.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان 436 قلم دارو و همچنین حدود یک هزار و دویست میلیارد ریال ویژه داروهای مکمل را برای اقشار آسیب پذیر تحت حمایت این سازمان اختصاص داده است.

به گزارش شفا آنلاین،محمدجواد کبیر  افزود: در سازمان بیمه سلامت ایران چندین صندوق وجود دارد که شامل صندوق کارکنان دولت با جمعیتی بیش از 5 میلیون و 800 هزار نفر تحت پوشش، صندوق بیمه همگانی با 9 میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش، صندوق بیمه روستائیان با 22 میلیون جمعیت تحت پوشش، صندوق خویش فرما و صندوق بیمه ایرانیان و سایر اقشار است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران(Health Insurance of Iran) با بیان اینکه در مجموع 39 میلیون نفر جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایرانیان هستنند، گفت: صندوق بیمه روستائیان یکی از بزرگترین صندوق ها در حوزه بیمه سلامت است که مسئولیت خرید خدمات بیمه پایه برای جمعیت 22 میلیون نفر را برعهده دارد. عمدتا فروشندگان خدمت در این صندوق، حوزه های دانشگاهی در سطح مراکز بهداشتی درمانی در سطح اول خدمات و بیمارستان های دولتی در سطح دوم و سوم خدمات هستند.

کبیر خاطرنشان کرد: در این صندوق با توجه به تفاهم نامه این سازمان با معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حدود 3800 مرکز بهداشتی درمانی روستایی عهده دار ارائه خدمات در سطح اول به جمعیت 22 میلون نفری هستند؛ 6700 تا هفت هزار پزشک عمومی، 17 تا 20 هزار نفر تیم سلامت و در سطح مراکز، کارشناسان مختلف ایفای نقش می کنند، حدود 500 مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی عمدتا در مراکز بخشی فعالیت می کنند که خدمات فوریتی را هم برعهده دارند و حدود 600 بیمارستان هم در بخش دولتی طرف قرارداد این سازمان هستند که در صندوق بیمه روستائیان به جامعه روستائی خدمت ارائه می کنند.

وی اضافه کرد: در بسته روستائیان در سطح اول برنامه ها متنوعی را در دولت یازدهم شاهد بودیم و سرانه صندوق روستایی از 21 هزار و 734 تومان به 96 هزار و 500 تومان در سال 93 تغییر یافت و در سال 96 هم به115 تا 117 هزار تومان در مناطق مختلف کشور رسیده است.

به گفته مدیرعامل بیمه سلامت ایران(Health Insurance of Iran)، در این صندوق 436 قلم دارو، حدود 120 میلیارد تومان برای داروهای مکمل برای گروه های آسیب پذیر یعنی افراد زیر 5 سال، دختران دبیرستانی با فقر آهن و گروه سالمندان وجود دارد.


برچسب ها: سلامت ، بیمه ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: