کد خبر: ۱۶۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 22
درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما با تحقیقات پیشرفته که درزمینه درمان این بیماری در سراسر دنیا در حال انجام است، جای امیدواری برای درمان این بیماری در آینده وجود دارد.
شفا آنلاین:ام‌اس یک بیماری خود ایمنی است که در آن بدن به سلول‌های غلاف مییلین حمله می‌کند، علت اصلی این بیماری مشخص نیست اما جنبه‌های عصبی <Nervous aspects>می‌تواند این بیماری را تشدید کند.

به گزارش شفا آنلاین: درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما با تحقیقات پیشرفته که درزمینه درمان این بیماری در سراسر دنیا در حال انجام است، جای امیدواری برای درمان این بیماری در آینده وجود دارد.
در اینجا، به معرفی برخی افراد معروف که با ام‌اس زندگی کرده‌اند می‌پردازیم، این افراد از بیماری خود برای بالا بردن آگهی درزمینه ام‌اس که تقریباً 2/3 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده، استفاده کرده‌اند.

مونتل ویلیامز (Monte- Williams): مونتل ویلیامز فرمانده بلندقد نیروی دریایی و مجری برنامه تلویزیونی است که جایزه‌امی دریافت کرده است. برنامه محبوب او به نام «مونتل ویلیامز» از سال 1991 تا 2008 پخش می‌شد. ویلیامز در سال 1999 متوجه شد ام اس دارد. کمی بعد، او بنیاد ام اس را تاسیس کرد، یک سازمان غیردولتی که برای آموزش و پژوهش درباره‌ام اس وقف‌شده بود. او در وب‌سایت بنیاد ام‌اس نوشته:«وقتی پزشکان به من گفتند «توام اس داری»، این کلمات مثل آجر به من ضربه زد، فکر می‌کردم این بیماری به‌منزله مرگ است.» او سال‌ها پس از تشخیص بیماری‌اش، به فعالیت‌های حرفه‌ای و مضاف بر آن، مبارزه با ام اس می‌پردازد و در این راه توفیق چندانی کسب کرده است. او در ابتدا به دپارتمان Cleveland گفت: «بی‌حسی ابتدا در قسمتی از پا و سپس به‌کل پا سرایت کرد که نشان‌دهنده یک بیماری و مشکل جدی بود.»
ویلیامز افزود:« در ابتدا به هر بیمارستانی می‌رفتم و سعی داشتم متوجه شوم چه مشکلی برای من پیش‌آمده است.» در عرض دو ماه بیماری ام‌اس در او تشخیص داده شد، اما او تقریباً به مدت سه دهه بیماری خود را پنهان نگه داشت و به اطلاع عموم نرساند. در ابتدا ویلیامز با برنامه ورزش و تغذیه مناسب به تقویت بدن خود و مبارزه با ام‌اس پرداخت و درمان خود را با داروی اینترفرون بتا 1 –a آغاز کرد، او اکنون سخنگوی آوانکس است.
جیمی لین سیگلر (Jamie-Lyn- Sigler): بازیگر نقش مکمل زن جیمی لین سلیلر، بهترین بازیگر نقش مکمل زن تونی سوپرانو در برنده جایزه HBO نمایشنامه The Sopranos در سال 1999-2007 شد. در ژانویه 2016 به مجله People اعلام کرد که در 20 سالگی مبتلابه مولتیپل اسکلروزیس شده است، (حدود 15 سال قبل) او گفت که بیماری‌اش را در ابتدا فقط به چند نفر از همکاران مورد اعتمادش بازگو کرد. اما به‌طورکلی راز بیماری خود را به‌صورت آشکار بازگو نکرد زیرا آمادگی اعلان آن را در نشست عمومی نداشت. سیگلر از برخی از مشکلات اش با مردم سخن گفت: «من نمی‌توانم برای مدت طولانی بدون استراحت قدم بزنم و نمی‌توانم برای مدت خیلی طولانی اجرا داشته باشم.»
جک اسبورن/ جک آزبورن (Jack Osbourne): جک جوزف اسبورن (متولد 8 نوامبر 1985) یک شخصیت رسانه‌ای انگلیسی با شهروندی آمریکایی و انگلیسی است. او در سال 2012 در 26 سالگی به بیماری‌ام اس خود پی برد درحالی‌که تنها دو ماه از تولد فرزند اولش می‌گذشت. جک آزبورن که طی دهه گذشته به مرکز ترک اعتیاد رفته بود و مقدار زیادی وزن کم کرده بود، درست پس از تولد فرزندش و درزمانی که به نظر می‌رسید سبک زندگی سالم‌تری برای خود برگزیده است، در ژوئن سال 2012 اعلام کرد که به ام اس مبتلاست. او به مجله انگلیسی «hello» گفت: «زمان‌بندی‌اش خیلی بد بود، تازه بچه‌ام به دنیا آمده بود، کارم به‌خوبی پیش می‌رفت. با خودم فکر می‌کردم چرا حالا؟»
شروع حمله در جک با از دست دادن دید کامل او در چشم راست بود چراکه علائم ام اس در هر فردبه‌فرد دیگه متغیر است. این علائم می‌تواند شامل از بین رفتن دید، سوزش و یا بی‌حسی در اندام حرکتی سمت راست (نه چپ) باشد. جک آزبورن امروزه یکی از حامیان سرسخت بیماری ‌ام اس است و در راستای آگاهی بخشی بیشتر درباره این بیماری می‌کوشد. او وب‌سایتی را در سال 2014 راه‌اندازی کرد که در آن تجربیات خود از بیماری‌ام اس را به راه انداخت تا تجربیات شخصی‌اش را با سایر کسانی که با این بیماری زندگی می‌کنند، در میان گذارد.
تروور باین (Trevor Bayne): در سال 2013 در سن 22 سالگی بیماری مولتیپل اسکلروزیس در او تشخیص داده شد. باین گفت: «من احساس خوبی دارم. در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از این بیماری در من وجود ندارد و من متعهد هستم تا به بهترین نحو ممکن از بدنم مراقبت کنم» او جوان‌ترین راننده در تاریخ NASCAR شد و تا سال 2011 در Daytona 500 پیروز شد.

ان رامنی (An- Romney): ان لایس رامنی (متولد 16 آوریل 1949) همسر تجاری و سیاستمدار آمریکایی میت رامنی است. از سال 2003 تا 2007، رامنی اولین بانوی ماساچوست بود، درحالی‌که همسرش فرماندار بود. بیماری مولتیپل اسکلروزیس در سال 1998 در رامنی تشخیص داده‌شده و ترکیبی از روش‌های اصلی و درمان جایگزین را با دادن شیوه زندگی به او بدون محدودیت به ارمغان آورده است. در یک فعالیت، سوارکاری، پس‌ازآن او در شنا به‌عنوان یک آماتور بزرگ‌سال در سطح ملی شناخته‌شده است. او در مورد بیماری‌اش گفت:« این بیماری عصبی می‌تواند علائم بسیاری را ایجاد کند، مانند از دست دادن تعادل و عدم توانایی درراه رفتن.» رامنی اسب‌سواری را به‌عنوان یک نوع درمان می‌داند. تحقیقات نشان می‌دهد که اسب‌سواری می‌تواند توانایی پیاده‌روی و تعادل در افراد مبتلابه ام اس را بهبود بخشد.سپید
Web MD
برچسب ها: ستارگان ، ام اس ، جنبه عصبی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: