کد خبر: ۱۶۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 20
کسانی که مدتهاست راه همراهی و هم افزایی در جامعه پرستاری و نظام سلامت را بسته اند به خود بیایند و با بینش، تفکر و تعقل راه اعتدال و گفتمان سازنده را برای رفع موانع خدمتی جامعه پرستاری اتخاذ کنند.
شفا آنلاین>سلامت>کسانی که مدتهاست راه همراهی و هم افزایی در جامعه پرستاری و نظام سلامت را بسته اند به خود بیایند و با بینش، تفکر و تعقل راه اعتدال و گفتمان سازنده را برای رفع موانع خدمتی جامعه پرستاری اتخاذ کنند.

به گزارش شفا آنلاین،رئیس هیات مدیره نظام پرستاری آبادان و شهرستانهای تابعه و عضو سابق شورایعالی نظام پرستاری در پی رای اعتماد سید حسن هاشمی برای کسب جایگاه وزیر بهداشت در دولت دوازدهم در یادداشتی نوشت: رائ اعتماد بالای دکتر هاشمی در مجلس شورای اسلامی نشان از یک پیروزی مطلق برای وزیر و وزارت بهداشت بود. رائ بالایی که نشانگر اعتماد رییس دولت، مردم، مجلس و حاکمیت به عملکرد 4 سال گذشته و برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت دوازدهم است. رائ اعتمادی که به واسطه اجرا و تدوام طرح تحول نظام سلامت برای وزیر و وزارت بهداشت به دست آمد.

اگر انصافی وجود داشته باشد بایستی اذعان کنیم که اجرای این طرح بزرگ ملی فارغ از کاستی‌های آن، یک حرکت شتاب دهنده و جهشی در عرصه نظام سلامت کشور بود و این عملکرد موجب شد بسیاری از شاخص ها در امر سلامت کشور ارتقای کمی و کیفی یابد و برای نخستین بار نظام سلامت جزو 3 اولویت اول دولت و حاکمیت قرار بگیرد و سرمایه‌های کشو در این راه هزینه شود و بسیاری از کمبودها و نواقص مراکز درمانی کشور مرتفع شود و در نهایت مردم از مزایای این طرح بزرگ ملی بهره مند شدند.

بیمه شدن 11 میلیون ایرانی که بدون پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه سلامت بهره مند شدند تنها اشاره به قسمتی از این طرح بزرگ ملی است. اما در طی بیش از 2 سال گذشته گفتار، رفتار و عملکرد شتابزده عده ای از گروهها و تشکل‌های پرستاری این شائبه و تصور را در کشور ایجاد کرد که جامعه پرستاری صرفاً برای منافع قشری و صنفی خود، چشم خود را به تمام مزایای این طرح بزگ ملی بسته و راه مقابله و مجادله با وزارت بهداشت را بر خلاف اکثریت قاطبه مردم، دیگر گروهها و قشرهای درمانی و مسئولین انتخاب کرده است.

نتیجه چنین رویکرد و گفتمانی برای جامعه پرستاری ایستایی و عقب گرد و عدم دستیابی به شعارها و وعده‌های بود که توسط بعضی از گروهها و تشکلهای پرستاری داده شد. پس از گذشت بیش از 2 سال از اتخاذ چنین رویکردی، حمایت نمایندگان مجلس از دکتر هاشمی با 253 رائ در مجلس شورای اسلامی نشان دهنده آن است که اتخاذ این رویکرد و رفتار مقابله و مجادله از ابتدا یک استراتژی غلط و شکست خورده توسط این گروهها و تشکلها بوده است و هرگز این شیوه‌ها در بین مردم و مسئولین مقبولیتی نیافته است.

امروز تنها امیدواریم که کسانی که با اتخاذ استراتژی غلط موجب ایجاد این همه خسارت، هزینه و فرصت سوزی برای جامعه پرستاری و نظام سلامت کشور شدند و مدتهاست راه همراهی و هم افزایی در جامعه پرستاری و نظام سلامت را بسته اند به خود بیایند و با بینش، تفکر و تعقل راه اعتدال و گفتمان سازنده را برای رفع موانع خدمتی جامعه پرستاری اتخاذ کنند و بدانند قبول اشتباه درگذشته و اصلاح آن کار انسانهای شجاع، جسور و خدا ترس است.

برچسب ها: پرستاری ، سلامت ، جامعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: