کد خبر: ۱۶۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 18
ارائه خدمات مراقبت در منزل برای کاهش ضریب اشغال تخت‌های ویژه بیمارستانی ضروری است
شفا آنلاین>سلامت>یک فوق تخصص مراقبت‌های ویژه با اشاره به ضرورت جذب حمایت بیمه‌ها گفت: ارائه خدمات مراقبت در منزل برای کاهش ضریب اشغال تخت‌های ویژه بیمارستانی ضروری است.

به گزارش شفا آنلاین،امید مرادی مقدم فوق تخصص مراقبت های ویژه(intensive care) و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به تحمیل هزینه های زیاد ناشی از تروما به نظام درمانی کشور اظهار کرد :در مواقعی، افراد جوانی در اثر تروما به مدت طولانی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که با وجود تعرفه های دولتی، هزینه های بسیاری به نظام سلامت ایران تحمیل می کنند و با وجود انجام تمام مراحل درمانی، هنوز وضعیت جسمی وی تغییری نکرده و علائم بهبودی حاصل نشده است.

وی ادامه داد : سیستم بازتوانی ویژه برای مراقبت های بعد از  آی. سی، یو در کشور هنوز تعریف نشده در حالیکه راه اندازی چنین بخشی در همه مراکز درمانی به ویژه قطب های ترومای کشور بسیار ضروری است، بنابر این برای خانواده های مصدومان ترومایی و بیمارانی که ماه ها در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند باید حمایت های بیمه ای برای ارائه خدمات مراقبت در منزل در نظر گرفته شود تا از این روش برای کاهش ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه برای بهره مندی سایر بیماران نیازمند به این بخش فراهم شود .

این فوق تخصص مراقبت های ویژه با بیان اینکه مراقبت های ویژه گران قیمت ترین بخش ارائه خدمات درمانی در جهان است، تصریح کرد: بخش مراقبت ویژه از نظر تجهیزات( equipment)، پرسنل و مراقبت های شبانه روزی پرهزینه ترین قسمت در هر بیمارستانی است، بنابراین استفاده بهینه از این امکانات برای ارائه خدمات به سایر بیماران جدیدی که نیاز به تخت مراقبت های ویژه دارند، اجباری است .

مرادی مقدم یادآور شد : سال گذشته انجمن  آی. سی. یو  استاندارد ترخیص و ورود بیمار به بخش مراقبت های ویژه را به معاونت درمان وزارت بهداشت داد که هنوز به طور رسمی ابلاغ نشده، در حالیکه به تازگی شرکت های بیمه ای ابلاغیه ای در زمینه میزان پوشش خدمات درمانی برای مراقبت در منزل این گروه از بیماران داشته اند اما مورد استفاده قرار نگرفت و علت این است که هنوز برای مراقبت بیماران بخش مراقبت های ویژه در خارج از بیمارستان فرایندی تعریف نشده است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: