کد خبر: ۱۶۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 18
تکنولوژی هایی که می آید روز به روز در حال تکامل است، بطوریکه کار گذاشتن سنسورهای بینایی برای بهبود بینایی افراد کم بینا و نابینا، از جمله روش هایی است که اخیرا در اروپا و آمریکا انجام می شود
شفا آنلاین>سلامت>استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به استفاده از حسگرهای بینایی برای افراد کم بینا، گفت: بزودی این روش که مدتی است در اروپا و آمریکا ابداع شده است، در ایران نیز انجام می شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر احمد میرشاهی از شبکیه به عنوان حساس ترین رکن چشم و موتور محرکه چشم برای تشکیل تصویر نام برد و اظهارداشت: شبکیه از قسمت های حساس چشم است که خیلی زود آسیب می بیند.

این فوق تخصص شبکیه با عنوان این مطلب که ترمیم شبکیه چشم پروسه پیچیده ای دارد، افزود: تکنولوژی(Technology) هایی که می آید روز به روز در حال تکامل است، بطوریکه کار گذاشتن سنسورهای بینایی برای بهبود بینایی افراد کم بینا و نابینا، از جمله روش هایی است که اخیرا در اروپا و آمریکا انجام می شود.

میرشاهی در توضیح این روش، گفت: با کار گذاشتن حسگرهایی روی شبکیه، امواج الکترونیکی به مغز فرد کم بینا ارسال و تصویری از اجسام مقابل چشمان او ساخته می شود که می تواند به بهبود بینایی فرد کمک کند.

وی با اشاره به استفاده از جراحی شبکیه و کار گذاشتن میکروچیپس، افزود: در حال حاضر این روش در اروپا و آمریکا انجام می شود و قرار است بزودی در کشورمان از این روش استفاده کنیم.

این استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) تهران با عنوان این مطلب که هزینه انجام این روش در خارج از کشور بسیار بالا است، تاکید کرد: قطعا، انجام این روش در داخل کشور به مراتب کمتر خواهد بود.

میرشاهی با عنوان این مطلب که کارهای هماهنگی برای واردات این وسیله با وزارت بهداشت انجام شده است، افزود: قرار است این وسیله آمریکایی از طریق نمایندگی که در اروپا دارد، تهیه شود.

وی ادامه داد: با توجه به همین موضوع، روند اعزام بیماران به خارج از کشور را کم کرده ایم تا بتوانیم در آینده نزدیک، این روش درمانی را در داخل انجام دهیم.

بیست و هفتمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آذر ۹۶ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

برچسب ها: شبکیه ، تکنولوژی ، حسگر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: