کد خبر: ۱۶۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 18

شفاآنلاین>سلامت> تغییرات اپی ژنتیکی تغییرات شیمیایی است که ژنهای ما را خاموش یا روشن می کنندو می تواند در نتیجه مصرف چای در زنان روی دهد.

به گزارش شفاآنلاین، تحقیقات جدیدی دانشمندان  دانشگاه اوپسالا نشان می دهند که مصرف چای در زنان منجر به تغییرات اپی ژنتیکی در ژن هایی می شود که شناخته شده است تا با سرطان و متابولیسم استروژن ارتباط برقرار کنند. عوامل محیطی و شیوه زندگی، مانند انتخاب غذا، سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، می توانند منجر به تغییرات اپی ژنتیکی شوند. در مطالعه اخیر محققان دانشگاه اوپسالا با همکاری گروه های تحقیقاتی در سراسر اروپا بررسی می شود که آیا مصرف قهوه و چای ممکن است به تغییرات اپی ژنتیک منجر شودیا خیر. مطالعات قبلی نشان داده است که  قهوه و چای نقش مهمی در تعدیل خطر ابتلا به بیماری در انسان با سرکوب پیشرفت تومور، کاهش التهاب و تأثیر متابولیسم استروژن دارند، مکانیسم هایی که ممکن است با تغییرات اپی ژنتیکی موثر باشد.

نتایج نشان می دهد که تغییرات اپی ژنتیکی در زنان با مصرف چای وجود دارد، اما نه در مردان. جالب توجه است، بسیاری از این تغییرات اپی ژنتیکی در ژن های دخیل در متابولیسم سرطان و استروژن یافت شده است. مطالعات قبلی نشان داده است مصرف چای سبب کاهش میزان استروژن می شود که تفاوت بالقوه بین پاسخ بیولوژیکی به چای در مردان و زنان را نشان می دهد.

نتایج این مطالعه نقش عوامل فعال دارویی را در چای که در متابولیسم سرطان و استروژن دخیل هستند برجسته می کند، که می تواند منعکس کننده اثرات بهداشتی مربوط به مصرف چای به دلیل تغییرات اپی ژنتیکی باشد. مطالعات قبلی نشان داده  كه كاتچين هاي چاي سبب تغييرات اپيگنتيك در محيط آزمايشگاهي و در سلول هاي كشت سلولي مي شوند كه مي گويند بعضي از اثرات سلامتي چاي ممكن است از طريق اپي ژنتيك ها متاثر شوند.

برچسب ها: چای ، سلامت ، زنان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: