کد خبر: ۱۶۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 17
محققان دریافتند همسرانی که قدرت کمتری در روابط خود داشتند (آن‌هایی که احساس ‏می‌کردند نمی‌توانند به رفتار همسرشان شکل بدهند) در نهایت خود را گرفتار برندهای ‏محبوب همسر خود دیدند.‏
شفا آنلاین:شاید تفاوت انتخاب بین نوشابه پپسی یا کوکاکولا به نظر مساله مهمی نیاید اما تحقیقات جدید ‏حاکی از آن است که انتخاب برندهای متفاوت می‌تواند شادی رابطه میان زوجین <The relationship between couples>را بیشتر ‏از سایر علایق آن‌ها تحت تاثیر قرار دهد.‏

به گزارش شفا آنلاین: گاوان فیتزیمونز، استاد بازاریابی دانشگاه دوک در این باره می‌گوید: «مردم فکر می‌کنند ‏تفاهم در رابطه در نتیجه داشتن شباهت در گذشته، مذهب یا تحصیلات به وجود می‌آید اما ‏ما متوجه شده‌ایم که شادی شما در زندگی شاید بیشتر از این مسائل به تفاهم میان برندها ‏تعلق داشته باشد.»‏


محققان دریافتند همسرانی که قدرت کمتری در روابط خود داشتند (آن‌هایی که احساس ‏می‌کردند نمی‌توانند به رفتار همسرشان شکل بدهند) در نهایت خود را گرفتار برندهای ‏محبوب همسر خود دیدند.‏


بریک، یکی دیگر از محققان این پژوهش می‌گوید: «اگر شما قدرت کمتری در رابطه و ‏ترجیحات متفاوتی به لحاظ برند نسبت به همسر خود دارید، به احتمال زیاد بارها و بارها ‏گرفتار برندهای محبوب همسر خود شده‌اید و با کاسته شدن از قدرت شما دیر یا زود ‏روزی خواهد آمد که کاملا ناشاد خواهید بود و ظرف شما سرریز خواهد شد.»

او اضافه ‏کرد این تاثیرات بسیار قوی هستند و ما بارها و بارها با آن روبه‌رو شده‌ایم. بریک می‌گوید ‏این مساله به خاطر تاثیرات قدرتمند برندها در زندگی روزمره مشتریان است به طوری که  ‏سایر عناصر تفاهم در زندگی زوجین در مقایسه با قدرت برندها در حال رنگ باختن ‏هستند. اگر شما مذهب متفاوتی نسبت به همسر خود داشته باشید و حس کنید نمی‌توانید ‏کاری برای این تفاوت انجام دهید، رابطه شما به پایان نخواهد رسید اما بالعکس اگر شما ‏طرفدار کوکاکولا و همسر شما طرفدار پپسی باشد در وهله اول خیلی متوجه تاثیر آن ‏نخواهید شد اما اگر بعد از گذشت ۱۱ سال از زندگی مشترک بازهم همسرتان با یک جعبه ‏پپسی به خانه باز گردد، اختلافات شروع می‌شود، به خصوص اگر شما فردی باشید که ‏قدرت زیادی در ارتباط خود نداشته باشید و احساس کنید  که مجبورید ترجیحات همسر ‏خود را بپذیرید. این احساس به مرور زمان به نوعی ناخرسندی و ناشادی منجر خواهد ‏شد.‏


فیتزمونز می‌گوید برندینگ خانوادگی بحثی است که هنوز چندان باب نشده است اما اگر ‏شرکت‌هایی بتوانند جهت‌گیری‌هایی برای برندینگ خانوادگی داشته باشند، می‌توانند شادی و ‏هماهنگی را به خانواده‌ها هدیه دهند، چیزی که بهتر از آن ممکن نیست.‏


یافته‌های این تحقیق با نام «کوکاکولا در برابر پپسی: تفاهم بر سر برند، روابط، قدرت و ‏رضایت از زندگی» به تازگی در ژورنال تحقیقات مشتریان منتشر شده است.‏

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: