کد خبر: ۱۶۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 15
در چند روز اخیر با انتشار اخباری درباره شیوع ویروس «کوکساکی» در ترکیه، سازمان نظارت بر بهداشت روسیه به اتباع خود هشدار داده است تا به ترکیه سفری نداشته باشند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت درباره شیوع نوعی ویروس در کشور ترکیه، همسایه ایران که باعث شده است سازمان نظارت بر بهداشت روسیه به اتباع خود هشدار دهد تا به ترکیه سفر نکنند، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شفا آنلاین، در چند روز اخیر با انتشار اخباری درباره شیوع ویروس «کوکساکی» در ترکیه، سازمان نظارت بر بهداشت روسیه به اتباع خود هشدار داده است تا به ترکیه سفری نداشته باشند.

در این رابطه محمدمهدی گویا - رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در توضیح این ویروس و اقدامات وزارت بهداشت(Ministry of Health) ایران توضیح داد: این ویروس جزو ویروس‌هاى شایع است و از طریق آب و هوا منتقل مى‌شود و با خوردن یا شنا کردن در آب آلوده ممکن است منتقل شود و همیشه وجود داشته و راه پیشگیرى نیز ندارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: البته این ویروس همه‌گیرى به آن صورت ندارد و موارد آن عمدتاً تک گیر است و عفونت(Infection) گوارشى یا تنفسى ایجاد مى‌کند ولی در مجموع منطق علمى برای توصیه وجود ندارد، زیرا این ویروس خود به خود خوب می‌شود و به درمان نیاز ندارد.

گفتنی است، این ویروس یک بیمارى خفیف نیز در کودکان ایجاد مى‌کند به نام بیمارى hand foot and mouth disease که با تب و زخم دهان همراه است که خفیف بوده ولی در مدت یک هفته خوب مى‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: