کد خبر: ۱۶۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 14
تا کنون موردی مبنی بر شیوع بیماری های واگیر دار مانند وبا و کرونا بین زائران ایرانی حج تمتع 96 گزارش نشده است.
شفا آنلاین>سلامت>مشاور اجرایی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: تا کنون موردی مبنی بر شیوع بیماری های واگیر دار مانند وبا و کرونا بین زائران ایرانی حج تمتع 96 گزارش نشده است.

به گزارش شفا آنلاین،طاهر درودی گفت: نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که متخصص بیماری عفونی و واگیر در مکه و مدینه هستند، گزارشی در این باره اعلام نکردند.

وی افزود: هم اکنون دستگاه های جدید خریداری شده، اتوکلاب و رادیولوژی(Radiology) در بیمارستان های مکه و مدینه هلال احمر نصب شده و امکان ارایه خدمت بیشتر به بیماران را مهیا کرده است.

درودی درباره وضعیت سلامتی زائران ایرانی گفت: هم اکنون بیماری خاصی در میان زائران ایرانی وجود ندارد و تنها گرمازدگی و گرفتگی عضلات مشکل زائران است.

مشاور اجرایی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، از زائران ایرانی خواست از حضور در ساعات گرم روز در فضای باز خودداری کنند و به میزان کافی آب بنوشند.

درودی در توصیه دیگر به زائران ایرانی گفت: زائرانی که به بیماری های مزمن مبتلا هستند داروهایشان را به موقع مصرف کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی درباره تیم پزشکی اعزامی هلال احمر ایران به عربستان سعودی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج تمتع سال 96 گفت: 570 پزشک اعم از متخصص عفونی ، مغز و اعصاب، زنان، ارتوپدی، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی و قلب و عروق همچنین ، پرستار، تکنسین دارویی، کادرخدمات بیمارستانی، آزمایشگاه، رادیولوژی(Radiology)، دندانپزشک و متصدیان انبار دارویی برای ارائه خدمات پزشکی به عربستان اعزام شدند.

امسال 85 هزار و500 زائر ایرانی در قالب 600 کاروان برای انجام مناسک حج راهی عربستان می شوند. زائران ایرانی از20 ایستگاه پروازی کشور برای انجام مناسک حج راهی عربستان می شوند.
برچسب ها: حج ، سلامت ، بهداشت
مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: