کد خبر: ۱۶۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 12
به‌طور میانگین قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت ۵۴ درصد هزینه سلامت از جیب مردم پرداخت می شد که اکنون این رقم به زیر ۴۰ درصد رسیده است

شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته اعتبارات طرح تحول نظام سلامت دچار مشکل شده است، گفت: حفظ و نگهداری از دستاوردهای طرح مشکل است و واقعا نگران این هستیم اگر مشکل اعتباری حل نشود این دستاوردها دچار اخلال شود.

به گزارش شفا آنلاین، رسول دیناروند امروز در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از بیمه رایگان ۱۱ میلیون نفر در قالب طرح تحول خبر داد و گفت: مردم بالاترین رضایت را در حوزه بهداشت داشته اند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه اظهارکرد: در چهار سال گذشته زحمات زیادی در حوزه سلامت(Health) کشور کشیده شده است.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح تحول سلامت از سه سال و نیم گذشته گفت: گام اول این طرح رفع بحران دارویی و ناامنی بهداشتی به دلیل کمبود صدها قلم دارو و ناتوانی بیمار در پرداخت هزینه‌های دارویی بود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ۶۸ درصد مردم اولویت نخست وزارت بهداشت را حل بحران دارویی اعلام کرده بودند، اظهارکرد: با اقدامات انجام شده در حال حاضر این مشکل اولویت نخست نیست چراکه بحران دارویی در کشور نداریم.

دیناروند با بیان اینکه این طرح چند هدف بزرگ داشت،گفت: نخستین هدف این بود که همراهان بیمار برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) نیازی به مراجعه به خارج از بیمارستان نداشته باشند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: قبل از اجرای طرح ۴۰ درصد افراد نسخه به دست به خارج از بیمارستان اعزام می‌شدند اما در حال حاضر یکی از اولویت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی این است که در بیمارستان دارو و تجهیزات پزشکی تامین شود.

وی کاهش پرداختی از جیب مردم را یکی دیگر از اهداف اجرای طرح تحول عنوان و اظهارکرد: به‌طور میانگین قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت ۵۴ درصد هزینه سلامت از جیب مردم پرداخت می شد که اکنون این رقم به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه پرداخت از جیب مردم در حوزه بستری به زیر ۱۰ درصد رسیده است،گفت: در بخش سرپایی نیز برای بیماران خاص و صعب العلاج پرداختی از جیب بیمار به ۱۱ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه حذف زیر میزی یکی دیگر از اهداف طرح تحول نظام سلامت بود،اظهارکرد: در این راستا اصلاح تعرفه ها انجام شد. هرچند در برخی مناطق اندک شاید امکان تخلف وجود داشته باشد.

دیناروند با بیان اینکه سازمان غذا و داروی دو ردیف اعتباری برای کمک به بیماران و کاهش هزینه‌های دارو دارد،اظهارکرد: در سال جاری در این حوزه 2100 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: تاکنون ۱۱ درصد این اعتبارات تخصیص یافته در حالی که باید ۴۰ درصد تخصیص می‌یافت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: