کد خبر: ۱۶۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 12
در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، 17 هزار تخت بیمارستانی توسط دانشگاه های علوم پزشکی و 4 هزار تخت نیز توسط وزرات راه و شهرسازی به ظرفیت تخت های بستری مراکز درمانی کشور اضافه شد
شفا آنلاین>سلامت>معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش 21 هزار تخت به مجموع تخت های بیمارستانی کشور در دولت یازدهم، گفت: این عملکرد نشانگر افزایش 25 درصدی نسبت به سال 92 است.

به گزارش شفا آنلاین، سید علی صدرالسادات روز شنبه در جشنواره عمران سلامت تبریز اظهارکرد: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، 17 هزار تخت بیمارستانی توسط دانشگاه های علوم پزشکی و 4 هزار تخت نیز توسط وزرات راه و شهرسازی به ظرفیت تخت های بستری مراکز درمانی کشور اضافه شد.

وی با اعلام اینکه در زمان حاضر 123 هزار تخت در مراکز بهداشتی و درمانی کشور فعال است، گفت: تا پایان شهریور امسال 3 هزار و 500 تخت دیگر بهره برداری می شود.

صدرالسادات با بیان اینکه دولت یازدهم به کمک مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان نظام توجه ویژه ای به حوزه سلامت(Health) داشته است، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران هیچگاه موضوع سلامت در این حد اولویت دولت ها نبوده است.

وی با اشاره به اینکه بدون فراهم کردن زیرساخت ها نمی توان انتظار ارائه خدمات مناسب را داشت، نقش خیران را در تقویت زیرساخت های حوزه سلامت بارز دانست.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح بهسازی بلوک های زایمانی را از دیگر طرح اجرا شده در قالب طرح تحول سلامت عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح 190 هزار متر مربع بهسازی شد.

وی با اشاره به احداث 80 کلینیک در مساحت 400 هزار مترمربع به عنوان یکی دیگر از طرح های تحول سلامت گفت: 193 هزار متر مربع فضای اورژانس بیمارستانی هم در راستای اجرای این طرح بهسازی و احداث شد.

دکتر صدر السادات همچنین از افزایش 76 هزار متر مربع مراکز تشخیص سرطان(Cancer) و غربالگری و 86 هزار مترمربع بخش ویژه بیمارستانی در قالب طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: در 570 بیمارستان کشور طرح ارتقای هتلینگ به منظور تکریم مردم اجرا شد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه درصدد افزایش سرانه فضای بهداشتی کشور از 44 مترمربع به 75 مترمربع هستیم، گفت: از سال گذشته با همکاری خیران و مسئولان استانی اجرای یکهزار و 162 خانه بهداشت و یکهزار و 123 مرکز جامع سلامت هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با اعتبار 50 درصدی وزارت خانه و کمک 50 درصدی استان ها اجرا می شود، اعلام کرد: تا زمان حاضر یکهزار و 500 مرکز بهره برداری شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: