کد خبر: ۱۶۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 12
محققان کشور توانستند از سلول‌های خون بندناف، سلول‌های بنیادی دندان شیری و خونی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده کنند

شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر توسعه نوآوری سلامت وزارت بهداشت از افتتاح پروژه "سل‌تراپی" رویان در هفته دولت خبر داد و گفت: محققان کشور توانستند از سلول‌های خون بندناف، سلول‌های بنیادی دندان شیری و خونی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده کنند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر وطن‌پور با بیان اینکه سل‌تراپی درواقع استفاده از سلول‌ بنیادی برای درمان بیماری‌ها است، اظهار کرد: تا چند سال پیش بیشتر درصدد توسعه سلول و سلول‌درمانی بودیم و این مساله جنبه تحقیقاتی داشت؛ اما در حال حاضر استفاده از این سلول‌ها برای درمان بیماری‌ها به‌روز شده است.

مدیرکل دفتر توسعه نوآوری سلامت وزارت بهداشت(Ministry of Health)، درمان و آموزش پزشکی افزود: خوشبختانه محققان کشور توانستند از سلول‌های خون بندناف، سلول‌های بنیادی دندان شیری و خونی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در زمینه استخراج سلول‌های بنیادی از خون بندناف، توضیح داد: سلول‌های بنیادی(Stem Cells) از بندناف کودک گرفته می‌شوند که در حال حاضر بانک سلول‌های خون بندناف برای ذخیره‌سازی این سلول‌ها در کشور ایجاد شده است. به این ترتیب اگر فرد دچار بیماری شود، برای درمان می‌توان از این سلول‌ها استفاده کرد.

وطن‌پور، مزیت این دستاورد را دستیابی کشور به سل‌تراپی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مراکز تحقیقاتی در این حوزه گام‌های موثری برداشته‌اند، به گونه‌ای که پژوهشگاه رویان توانسته است قرارداد انتقال فناوری دانش سل‌تراپی را با کره جنوبی منعقد کند.

به گفته وی، در این قرارداد تکنیک‌های این دانش از ایران به کره جنوبی صادر خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه نوآوری سلامت(Health) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: این پروژه جزو دانش‌های بومی ایرانی است که توسط محققان ایرانی توسعه یافته و برای کره جنوبی جذاب بوده است.

وی اظهار کرد: این پروژه مدتی است در پژوهشگاه رویان به پایان رسیده که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: