کد خبر: ۱۶۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 11
اکثر مواقع اختلالات خواب و بیداری بدون دارو درمانی و از طریق تغییر الگوی تغذیه ای همچون تغییر انواع نوشیدنی‌ها و غذاها همچنین تغییر ساعات بیداری و... برطرف می‌شود.
شفا آنلاین:دبیر علمی شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به اینکه اکثر مواقع اختلالات خواب و بیداری بدون دارو درمانی و از طریق تغییر الگوی تغذیه ای رفع می‌شود، گفت: مصرف خودسرانه دارو برای درمان اختلالات خواب <sleep disorder>عوارض زیادی دارد.

به گزارش شفا آنلاین:عباس کبریایی زاده در آستانه برگزاری شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران اظهارداشت: مبانی و نوروشیمی بیماری های اعصاب و روان، تازه های دارودرمانی اضطراب، استرس و نقش داروساز در تجویز و مصرف منطقی آن از جمله محورهایی بوده که در این همایش مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: مخاطبین اصلی این همایش داروسازان و پزشکان عمومی بوده و آخرین یافته های علمی در حوزه بیماری‌های اعصاب، روان و اعتیاد و راهکارهای دارویی و درمانی در این زمینه ارائه می شود.

دبیر علمی شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران ادامه داد: چندین پانل آموزشی در این کنگره ارائه خواهد شد که نقش داروسازان در کنترل اعتیاد در کشور همچنین دارودرمانی اعتیاد در ایران از جمله موضوعات این پانل‌ها است.

کبریایی زاده تصریح کرد: بررسی و تحلیل داروهای اعصاب و روان در ایران، دارو درمانی درد، تازه‌های تجویز و مصرف منطقی داروهای ضد درد در بیماران بستری در این کنگره نیز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: دارو درمانی و تجویز منطقی داروهای خواب آور همچنین تجویز و مصرف منطقی دارو درمانی خواب و اختلالات خواب در سالمندان و سم شناسی الکل‌ها و اثرات حاد و مزمن آنها نیز در این کنگره مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و شرکت کنندگان از مباحث آموزشی در این زمینه می‌توانند بهره مند شوند.

دبیر علمی شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران گفت: کارشناسانی از ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت همچنین اساتید دانشگاهی در این کنگره حضور داشته و مباحث دارو درمانی اعتیاد به طور مفصل مطرح می‌شود.

به گفته وی مشکلاتی که باعث تشدید رویکرد به مواد اعتیادآور می‌شود نیز توسط مسئولا ن بهزیستی حاضر در جلسه از بعد روانشناسی و جامعه شناسی بررسی خواهد شد.

دبیر علمی شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران به موضوع داروهای اختلالات خواب و بیداری اشاره کرد و گفت: داروهای این حوزه سیناپس عصبی انتقال دهنده پیام را تغییر می‌دهد و در صورتیکه افراد بدون مشورت پزشک اقدام به مصرف آن کنند با مشکلات زیادی همراه خواهند شد.

کبریایی زاده عنوان کرد: اکثر مواقع اختلالات خواب و بیداری بدون دارو درمانی و از طریق تغییر الگوی تغذیه ای همچون تغییر انواع نوشیدنی‌ها و غذاها همچنین تغییر ساعات بیداری و... برطرف می‌شود.

وی گفت: اغلب همکاران روانپزشک از طریق داروهای غیردارویی تلاش می‌کنند مشکلات اختلالات خواب را حل کنند و پناه آوردن به داروها و مصرف خودسرانه آن تا مدت‌ها می‌تواند عوارض جبران ناپذیری بر جای بگذارد.سلامانه

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: