کد خبر: ۱۶۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 05
متاسفانه یکی از مواردی که امروزه در حوزه طب سنتی و با عناوین مختلفی مانند طب اسلامی، طب روایی، طب‌ الصادق و طب‌ الرضا با آن مواجه هستیم، سوء استفاده برخی از افراد از این عناوین است
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه خواستار ورود حوزه های علمیه کشور برای مقابله با ورود برخی افراد در لباس مقدس روحانیت به عرصه آموزشی و مداخله در امر درمان شد.

به گزارش شفا آنلاین، «محمود خدادوست» در دیدار با «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در قم در باره چگونگی ورود روحانیون به عرصه آموزش و درمان طب سنتی(Traditional medicine) با عنوان طب اسلامی و خطرات و آسیب‌های وارده به نظام سلامت جامعه و باورهای دینی و اعتقادی مردم از این ورود غیر تخصصی، توضیح داد.

وی در این دیدار که معاون دادستان ویژه روحانیت و معاون دادستان عمومی و انقلاب قم نیز حضور داشتند، با تاکید بر لزوم ورود حوزه های علمیه کشور و اتخاذ تدبیر مناسب و معقول برای جلوگیری از ورود برخی افراد در لباس مقدس روحانیت به عرصه آموزشی و مداخله در امر درمان، گفت: متاسفانه یکی از مواردی که امروزه در حوزه طب سنتی و با عناوین مختلفی مانند طب اسلامی، طب روایی، طب‌ الصادق و طب‌ الرضا با آن مواجه هستیم، سوء استفاده برخی از افراد از این عناوین است.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه افرادی با ادعاهای دروغین در باره طب سنتی، با جان مردم بازی می ‌کنند، افزود: برخی به نام طب اسلامی و سنتی، با بدیهی ‌ترین مسائل پزشکی مانند واکسن و پیوند اعضا مخالفت می‌ کنند که با این کار آنها، برخی از مردم علاوه‌ بر از دست دادن جان خود، مال خود را نیز از دست ‌داده ‌اند.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت(Ministry of Health)، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اکثر این افراد دام خود را برای کسانی که بیماری‌ های صعب‌ العلاج دارند، پهن کرده و با منع بیماران از مراجعه به پزشکان طب رایج، آنها را به استفاده از شیوه ‌های درمانی نادرست و بدون مستندات علمی خود ترغیب می ‌کنند.

وی گفت: در این راستا با مراجع عظام دیدار و نشست‌ های تخصصی متعددی با خبرگان علوم قرآنی و حدیث برگزار کرده‌ ایم و با انتشار مقالات تخصصی در این زمینه، سعی در تنویر افکار عمومی و اعضای هیات علمی دانشگاه ‌ها داشته‌ ایم.

خدادوست با بیان اینکه میراث عظیمی از اسلام در طب وجود دارد و تکیه اسلام بر پیشگیری از بیماری ‌ها و رعایت مسائل بهداشتی است، ادامه داد: تاکنون 10 همایش ملی با عنوان «نظام سلامت در اسلام» با حضور استادان برجسته حوزه و دانشگاه در رابطه با این موضوع برگزار شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: