کد خبر: ۱۶۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 04
مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی و مدیر اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی گفت: موارد اخلاق حرفه ای پزشکی جز سنجه های اعتبار بخشی بیمارستان محسوب می شود
شفاآنلاین>سلامت>مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی و مدیر اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی گفت: موارد اخلاق حرفه ای پزشکی جز سنجه های اعتبار بخشی بیمارستان محسوب می شود.

به گزارش شفاآنلاین، احسان شمسی کوشکی مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی و مدیر اخلاق پزشکی سازمان(Organization) نظام پزشکی اظهار کرد: امروزه بحث اخلاق پزشکی یکی از ضروریات حوزه سلامت در کشور محسوب می‌شود و ارائه کنندگان خدمات بهداشت و درمان به مردم با پایبندی به این امر می‌توانند درمان مردم را سریع تر و بهتر انجام دهند، زیرا اخلاق پزشکی در حوزه سلامت یکی از ملزومات این رشته(field) محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بخشی از مراحل تشخیص و درمان بیماری‌ها ارتباط مستقیمی با رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای پزشکی دارد و باید در ارتقای سطح این مسئله تا رسیدن به استاندارد‌های بین‌المللی تلاش و توجه بیشتری انجام داد.

شمسی کوشکی عنوان کرد: در بحث اخلاق پزشکی یک سری استاندارد‌ها و هنجار‌های پزشکی معرفی شده است و به همکاران باید بر این اصول پایبند بوده تا با رعایت استاندارد‌های لازم بتوانند بهترین راه‌های درمانی به دریافت کنندگان حوزه سلامت ارائه دهند.

وی تاکید کرد: در بحث اعتباربخشی بیمارستان‌ها که در این طرح از ۹۰۰ سنجه استفاده شده است مسئله اخلاق حرفه‌ای پزشکی در آن پیش‌بینی شده و یکی از مسائل مورد تاکید وزارت بهداشت در بحث اعتباربخشی مراکز خدمات درمانی و بیمارستان‌ها محسوب می‌شود.

شمسی کوشکی اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی به عنوان نهادی مستقل، همه پزشکان را ملزم به رعایت نکات اخلاق حرفه‌ای پزشکی می‌کند و در همین راستا اقدامات و برنامه ریزی های خوبی کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: