کد خبر: ۱۶۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 31
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت گفت: با اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع به پیشگیری و خودمراقبتی، ارتقای سطح دانش بهداشتی مردم و نیازمندان کمک می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با بیان اینکه با استقرار نظام ارجاع خدمات‌دهی بهتر و هزینه‌ها مدیریت می‌شود، گفت: نظام ارجاع یک تجربه بین‌المللی است و نشان داده که در پیشگیری، درمان و کنترل منابع بسیار موثر بوده است.

به گزارش شفاآنلاین،وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم بهره برداری از اولین سامانه نظام ارجاع الکترونیک سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع به پیشگیری و خودمراقبتی، ارتقای سطح دانش بهداشتی مردم و نیازمندان کمک می‌شود. 

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه نظام ارجاع در کشور توسط بهورزان و مراقبان سلامت و پزشکان عمومی انجام می‌شود که کار پزشکان خانواده را نیز انجام می‌دهند، گفت: بنابراین خدماتی که دولت، در آینده و در قالب بیمه‌ها حمایت مالی می‌کند همه در قالب نظام ارجاع شکل می‌گیرد. 

وی در ادامه افزود: در نظام ارجاع در روستا‌ها، بهورزان و در شهر‌ها نیز مراقبان سلامت و پزشکان عمومی تشخیص اولیه را داده و در صورت نیاز بیمار را به متخصص ارجاع می‌دهند که در این راستا نوبت دهی، پزشک متخصص(specialist) و مرکز مورد نظر به صورت الکترونیکی و یکپارچه انتخاب می‌شود و حتی تشخیص‌ها هم بین دو سطح یک و دو مشخص است و پزشک از نتایج کار مطلع می‌شود. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه با اجرای نظام ارجاع، هم مردم بهتر راهنمایی خواهند شد و هم هزینه‌ها کنترل می‌شوند، افزود: همچنین از دریافت خدمات اضافی و تقاضاهای القایی نیز پیشگیری خواهیم کرد. 

هاشمی گفت: از آنجایی که نظام ارجاع یک تجربه بین المللی است و نشان داده که در پیشگیری، درمان و کنترل منابع بسیار موثر بوده است لذا امیدواریم که اجرای این برنامه، راه گشای ما نیز باشد. 

وزیر بهداشت در ادامه گفت: بالاخره در پایان دولت یازدهم و بعد از 12 سال که اجرای نظام ارجاع در برنامه‌های دوم، چهارم، پنجم و ششم توسعه پیش بینی شده بود؛ این برنامه در استان گلستان و به موزات آن در 9 استان دیگر اجرا شد در این راستا باید تغییر رفتار ایجاد شود اگرچه بسیار سخت است ولی چاره کار همین است. 

هاشمی در پایان افزود: باید نه تنها از نظر شکلی بلکه از نظر محتوایی نیز تلاش کنیم که نظام ارجاع استقرار کاملتری پیدا کند و ارائه خدمات افزایش یابد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: