کد خبر: ۱۶۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 30
وزیربهداشت
وزیربهداشت تاکید کرد: امروزه در هر جامعه ای پیشگیری مقدم بر درمان و یکی از بهترین راه های پیشگیری استفاده از تجربیات یکدیگر است.
 شفاآنلاین>سلامت>سید حسن قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه در اولین همایش ملی تجارب برگزیده حوزه بهداشت در گرگان مرکز استان گلستان اظهار داشت: تنوع قومیتی، اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی باعث و زمینه ساز بروز بیماری های غیرواگیر می شود.

به گزارش شفاآنلاین،وزیربهداشت تاکید کرد: امروزه در هر جامعه ای پیشگیری مقدم بر درمان و یکی از بهترین راه های پیشگیری استفاده از تجربیات یکدیگر است.
قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: یک ضرورت دیگر؛ رسیدن به راه های کوتاه تر، ارزان تر، سریع تر و موثرتر در حوزه بهداشت، سلامت و درمان است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه همایش انتقال تجربیات برگزیده در حوزه بهداشت پیش از این در حوزه درمان و سلامت برگزار شده است، افزود: باید هر فردی خود را محتاج به علم و دانش بداند و همیشه در پی ارتقای دانسته ها و کسب تجربه باشد.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در یادگیری ها و کسب تجربه نباید تعصب و غرور داشته باشیم و همیشه خود را محتاج یادگیری و دریافت تجربیات از دیگران بدانیم.
وی با تاکید بر اینکه قلب کار وزارت بهداشت(ministry of health)، پیشگیری است و باید این پیوست در همه امور تقویت شود، افزود: بهداشت و درمان مساله ای نیست که مختص یک وزارتخانه باشد، بلکه همه مسئولان و اقشار و گروه ها باید خود را در این مهم و توسعه حوزه سلامت شریک و سهیم بدانند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: اگر نگاه همگانی بودن بهداشت، درمان و سلامت در جامعه تسری یابد، یک کشور موفق در زمینه پیشگیری از بیماری ها و سلامت خواهیم بود.
وی افزود: مسئولان در کارهای خود اگر پیوست سلامت داشته باشند و این امر با دید پیشگیری مقدم بر درمان است، لحاظ گردد کار ما در وزارت بهداشت برای ارائه خدمات به مردم و جامعه آسان تر خواهد بود.
سید حسن قاضی زاده هاشمی پیش از حضور در این همایش با آیت سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان دیدار و گفت وگو کرد.
همایش ملی تجارب برگزیده در حوزه بهداشت از روز گذشته (شنبه) در گرگان آغاز شد و امروز به پایان می رسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: