کد خبر: ۱۶۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 29
امروزه ما در جامعه با کمبود پرستار مواجه هستیم که برای می‌بایست برای رفع آن تعداد دانشکده‌های پرستاری را توسعه داد
شفا آنلاین>سلامت>دکتر عابدی نماینده مجلس شوارای اسلامی در همایش ملی پرستاری جامعه نگر گفت: امروزه ما در جامعه با کمبود پرستار مواجه هستیم که برای می‌بایست برای رفع آن تعداد دانشکده‌های پرستاری را توسعه داد.

به گزارش شفا آنلاین، حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در همایش ملی پرستاری جامعه‌نگر گفت: امروزه ما در جامعه با کمبود پرستار مواجه هستیم که برای می‌بایست برای رفع آن تعداد دانشکده‌های پرستاری را توسعه داد.

وی با بیان اینکه در بحث مراقبت‌های پرستار خانگی ۲۷ سال تأخیر شده است، گفت: باید این کار را همان بیست و هفت سال پیش تحویل می‌دادیم. پرستار خانگی یک تحول فکری است که وزارت بهداشت و درمان متوجه آن شده است و انتظار می‌رود طرح‌های آزموده شده در کشورهای دیگر را اجرایی کرده و از طرح‌های ناقص و شکست خورده بپرهیزد.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: امروزه جامعه ما در این زمینه نیازمند قدم‌های مثبت است. بیماری هایی مثل دیابت(Diabetes) و بیماری‌های قلبی برای ما مسئله ساز باشد.

همچنین تصریح کرد: معتقدم ما در کاهش بزهکاری‌های اجتماعی می‌توانیم نقش مثبتی داشته باشیم و حتی با آموزش ب خانواده‌ها در تغییر فرهنگ هم می‌توانیم نقش آفرینی کنیم.

عابدی، یکی از اقداماتی که باید در دستورکار قرار گیرد را ارتباط بین هوم‌کرها و پزشکان بیمارستان و پزشک خانواده(family doctor) است.

عضو کمیسیون بهداشت در آخر افزود: اگر هوم‌کر تقویت شد و تعداد بیماران بیمارستانی کم نشد، یعنی ما در برنامه‌ریزی هایمان موفق عمل نکرده‌ایم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: