کد خبر: ۱۶۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 28
پرونده الکترونیک سلامت با هدف جمع آوری اطلاعات افراد از بدو تولد تا فوت وی مطرح شد که یکی از ارکان های اصلی پزشک خانواده و درنهایت طرح تحول سلامت است.
شفاآنلاین>سلامت>نمایندگان مردم درخانه ملت نیز بر این امر تاکید دارند که پرونده الکترونیک سلامت باید هرچه سریعتر شکل اجرایی به خود گیرد تا خدمات مطلوبی به بیماران ارایه گردد.

به گزارش شفاآنلاین، پرونده الکترونیک سلامت با هدف جمع آوری اطلاعات افراد از بدو تولد تا فوت وی مطرح شد که یکی از ارکان های اصلی پزشک خانواده و درنهایت طرح تحول سلامت است.

بدون شک لازمه اجرای پرونده الکترونیک سلامت آن است که تمام ارکان بخش سلامت اطلاعات مربوط به فرد را جمع‌آوری کرده و به صورت الکترونیک به اشتراک بگذارد.

بر اساس اجرای پرونده الکترونیک سلامت زمانی که شهروندی به بیمارستان مراجعه می‌کند، بر اساس اطلاعات مربوط به پرونده بستری وی، پزشک می تواند بهترین تصمیم را برای درمان بیماری فرد اتخاذ کند.

برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت اجرای دولت الکترونیک در برخی روستاها واقعیت انکار ناپذیر است که البته دولت الکترونیک نیز آغاز به کار کرده و در چندین روستا توانسته شکل اجرایی به خود گیرد.

نمایندگان مردم درخانه ملت نیز بر این امر تاکید دارند که پرونده الکترونیک سلامت باید هرچه سریعتر شکل اجرایی به خود گیرد تا خدمات مطلوبی به بیماران ارایه گردد.

 

سلیمی:  اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت در ایستگاه پایتخت

اصغر سلیمی درباره راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت در کشور، افزود: ایجاد این سامانه در کشورهای پیشرفته دنیا امر اجتناب ناپذیری است و باید بسترهای اجرای آن در کشور نیز فراهم شود.


 

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با ایجاد پرونده الکترونیک سلامت لازم است بهره برداری مردم از این سامانه در پایگاه های سلامت به 90 درصد افزایش یابد تا بتوان از 25 درصد مرگ و میر در 10 سال آینده جلوگیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: درگذشته به جهت آنکه در برخی از روستاها اینترنت و فیبر نوری وجود نداشت نتوانستیم دولت الکترونیک را در برخی از شهرها گسترش دهیم درحالی که اکنون این شرایط فراهم شده است.

وی یادآور شد: باید سابقه بیماری ها در بیماران از سوی پزشکان قابل مشاهده باشد تا بتوان درمان سریع ترو بهتری را برای افراد در نظر گرفت.

سلیمی تاکید کرد: امید است در چند سال آتی، وزارت بهداشت بتواند پرونده الکترونیک سلامت را از سطح روستاها به شهرهای بزرگ گسترش دهد تا بتوان شاهد اجرای سراسری این طرح بود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم، تصریح کرد: البته طرح پرونده الکترونیک سلامت در تهران و برخی کلانشهرها اجرایی نشده است زیرا این شهرها از جمعیت زیادی برخوردار هستند و نمی توان شاهد اجرای گسترده آن بود در این میان نخواهیم توانست نقاط ضعف را شناسایی کنیم لذا باید از روستاها شروع کرد و سپس آن را در دیگر شهرها اجرایی کنیم.

 

پوربافرانی: توسعه بستر خودمراقبتی با پرونده الکترونیک سلامت

عباسعلی پوریافرانی، با یادآوری اظهارات معاون بهداشتی وزیر بهداشت مبنی بر اینکه 83 درصد مردم کشور در سامانه وزارت بهداشت صاحب پرونده الکترونیکی سلامت شدند، افزود: بدون شک این اقدام می تواند بستری در توسعه خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری ها باشد.


 

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که درصد زیادی از مرگ و میرها در کشور براثر بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، فشارخون و آسم رقم می خورد که با پیشگیری می توان آن را کاهش داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: شیوه های غلط زندگی و تغذیه افراد باعث شده امروزه شاهد افزایش بیماری های غیرواگیر دار بوده که برنامه ریزی در این زمینه می تواند ما را به سمت جامعه ای سالم و پویا سوق دهد در این میان راه اندازی پرونده الکترونیکی سلامت نیز می تواند راهگشا باشد زیرا سوابق بیماری افراد در آن لحاظ شده است.

وی یادآور شد: البته ناگفته نماند که تنها ایجاد پرونده الکترونیک سلامت کافی نیست بلکه باید از ظرفیت این طرح برای بهبود عملکرد در حوزه بهداشت و درمان بهره گرفت.

پوربافرانی تاکید کرد: از طریق پرونده الکترونیکی سلامت باید مردم از طریق سامانه خدمات دریافت کنند و این خدمات نیز باید با سامانه مرتبط و سطح بندی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: به عنوان مثال اگر بیماری در تهران سابقه بیماری داشته است زمانی که به شهر دیگری مراجعه می کند پزشک می تواند از طریق پرونده الکترونیک سلامت روند در جریان روند درمان وی قرار گیرد که این می تواند خدمات خوبی را در بهداشت و درمان ارایه کند.

 

خضری مطرح کرد:  کاهش خطاهای پزشکی با ایجاد پرونده الکترونیک سلامت

رسول خضری با تاکید بر ضرورت اجرای پرونده الکترونیک در کشور، افزود: اجرای پرونده الکترونیک سلامت گام مهمی در حوزه بهداشت و درمان به شمار می روند اما متاسفانه هنوزبه طور گسترده در کل کشور اجرایی نشده است در حالی که اجرای آن می تواند بخش بزرگی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان را حل کند.


 

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت، دسترسی پزشک به شرایط و تاریخچه بیماری یک فرد را تسهیل کرده و می توان با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت میزان مصرف دارو مشخص شده و می توان خطاهای پزشکی را کاهش داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اجرای پرونده الکترونیک سلامت مدیریت حوزه بهداشت و درمان را متحول می کند و بدون شک موفقیت طرح تحول سلامت را نیز تضمین می کند.

وی تاکید کرد: از سویی دیگر اگرچه اجرای پرونده الکترونیک سلامت(Electronic Health Record) از مصوبات برنامه پنجم توسعه است اما هنوز به طور کامل این مصوبه نتوانسته شکل اجرایی به خود گیرد درحالی که وزارت بهداشت باید اجرای آن را در اولویت قرار دهد.

خضری یادآور شد: پرونده الکترونیک سلامت در راستای دولت الکترونیک مطرح شد و بر اساس آن ارتباط با بیماران از طریق آنلاین برقرار خواهد شد ضمن آنکه اطلاعات در آن محرمانه نگهداری می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: اجرای پرونده الکترونیک سلامت به کاهش هزینه های بیمار کمک کرده و پزشک نیز می تواند از سوابق بیماری افراد نیز اطلاعات کاملی داشته باشد.خانه ملت



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: