کد خبر: ۱۶۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 25
رسول خضری بیان کرد:پرونده الکترونیک سلامت، دسترسی پزشک به شرایط و تاریخچه بیماری یک فرد را تسهیل کرده و می توان با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت میزان مصرف دارو مشخص شده و می توان خطاهای پزشکی را کاهش داد.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه میزان مصرف دارو در پرونده الکترونیک سلامت مشخص می شود، گفت: با این طرح خطاهای پزشکی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش شفاآنلاین،رسول خضری با تاکید بر ضرورت اجرای پرونده الکترونیک در کشور، افزود: اجرای پرونده الکترونیک سلامت گام مهمی در حوزه بهداشت و درمان به شمار می روند اما متاسفانه هنوزبه طور گسترده در کل کشور اجرایی نشده است در حالی که اجرای آن می تواند بخش بزرگی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان را حل کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت، دسترسی پزشک به شرایط و تاریخچه بیماری یک فرد را تسهیل کرده و می توان با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت میزان مصرف دارو مشخص شده و می توان خطاهای پزشکی را کاهش داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اجرای پرونده الکترونیک سلامت مدیریت حوزه بهداشت و درمان را متحول می کند و بدون شک موفقیت طرح تحول سلامت را نیز تضمین می کند.

وی تاکید کرد: از سویی دیگر اگرچه اجرای پرونده الکترونیک سلامت(Electronic Health Record) از مصوبات برنامه پنجم توسعه است اما هنوز به طور کامل این مصوبه نتوانسته شکل اجرایی به خود گیرد درحالی که وزارت بهداشت باید اجرای آن را در اولویت قرار دهد.

خضری یادآور شد: پرونده الکترونیک سلامت در راستای دولت الکترونیک مطرح شد و بر اساس آن ارتباط با بیماران از طریق آنلاین برقرار خواهد شد ضمن آنکه اطلاعات در آن محرمانه نگهداری می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: اجرای پرونده الکترونیک سلامت به کاهش هزینه های بیمار کمک کرده و پزشک نیز می تواند از سوابق بیماری افراد نیز اطلاعات کاملی داشته باشد.خانه ملت


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: