کد خبر: ۱۶۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 24
یکی از مشکلات خدمات اورژانس در شهرهای بزرگ مانند، تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز، ترافیک و مشکلاتی است که موانعی برای رسیدن سریع آمبولانس بر بالین بیماران ایجاد می کند
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر 5 دقیقه یک حمله مغزی و هر ساعت چندین حادثه قلبی در هر شهر از جمله تهران رخ می دهد و گاهی ثانیه ها در نجات بیماران مهم است بنابراین تلاش وزارت بهداشت این است که زمان رسیدن اورژانس به بالین بیماران را به 10 دقیقه کاهش دهد.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی روز دوشنبه در مراسم رونمایی از 200 موتورآمبولانس در تهران افزود: یکی از مشکلات خدمات اورژانس(Emergency) در شهرهای بزرگ مانند، تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز، ترافیک و مشکلاتی است که موانعی برای رسیدن سریع آمبولانس بر بالین بیماران ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: برای جبران این مشکل امروز 200 موتور آمبولانس به ناوگان اورژانس تهران اضافه شد و تلاش وزارت بهداشت این است که 500 دستگاه دیگر از موتور آمبولانس ها به شهرهای بزرگ اضافه شود.

وی گفت: موتور آمبولانس ها، بیمارستان کوچکی هستند که تجهیزات ضروری برای نجات بیماران مغزی، قلبی، زایمان و حوادث ترافیکی را در اختیار دارند و رسیدن سریع آنها بر بالین بیماران و نیازمندان باعث کاهش معولیت و مرگ و میر در کشور می شود.

وزیر بهداشت افزود: امروز شروع یک خدمت جدید وزارت بهداشت(Ministry of Health) در کلان شهرها برای سرعت بخشیدن به خدمات اورژانس است و حداکثر تا یکسال آینده این خدمت کامل می شود و امیدواریم این کار باعث رضایت مردم شود.

وی خطاب به نیروهای اورژانس گفت: شما فرشته های نجات و سپید پوشانی هستید که در زمانی به بالین بیماران می آیید که کاملا مستاصل هستند و چاره ای ندارند و گاهی مغز آنها در آن شرایط حساس به خوبی کار نمی کند.

هاشمی اضافه کرد: باید برای خدمت رسانی به بیماران زمان طلایی را از دست ندهیم در حوادث و سکته های مغزی(stroke) حداکثر سه ساعت و در مورد سکته و حوادث قلبی و عروقی حداکثر یک ساعت زمان طلایی برای نجات بیماران داریم و نباید این زمان را از دست بدهیم.

وی افزود: مشکل اصلی در تهران است که به علت ترافیک و مشکلات مرتبط با آن همه گرفتار هستیم و نمی دانم چرا با وجود این همه مشکلات اینقدر برای آمدن به تهران اشتیاق وجود دارد.
وزیر بهداشت گفت: امیدوارم سازمان اورژانس کشور در دولت دوازدهم تلاش بیشتری برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات داشته باشد. مهمترین سرمایه این سازمان نیروهای انسانی آن هستند که باید مهارت، دانش و تجربه آنها کامل شود.

وی ادامه داد: کمبود نیروهای انسانی یکی از مهمترین مشکلات اورژانس پیش بیمارستانی کشور است و حداقل 7 هزار نیرو در سازمان اورژانس کشور کم داریم و افرادی در این سازمان هستند که در ماه 500 ساعت کار می کنند بنابراین از دولت و مجلس می خواهم که برای تأمین نیروی انسانی پایدار و امیدوار در سازمان اورژانس کشور و تامین معیشت آنها کمک کنند.

وی افزود: برای ارتقای خدمات اورژانس باید سازمانی چابک تر و هماهنگ تر با اورژانس های بیمارستانی داشته باشیم و البته این کار بدون افزایش تخت های بیمارستانی به نتیجه نمی رسد.
هاشمی اضافه کرد: امیدوارم همانطور که در صنعت هوایی کشور قراردادهای جدیدی برای نوسازی داریم برای تأمین بالگردهای ویژه حمل بیماران هم اقدامات موثری در کشور انجام شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: