کد خبر: ۱۶۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 24
محققان آمریکایی با بررسی بزاق به نتایجی دست یافته اند که نشان می دهد، گونه ای از انسان های باستانی (archaic humans) احتمالا از لحاظ مواد ژنتیکی با اجداد مردمی که امروزه در جنوب صحرای آفریقای زندگی می کنند، مشابهت دارند.
شفا آنلاین: محققان آمریکایی با بررسی بزاق به نتایجی دست یافته اند که نشان می دهد، گونه ای از انسان های باستانی (archaic humans) احتمالا از لحاظ مواد ژنتیکی با اجداد مردمی که امروزه در جنوب صحرای آفریقای زندگی می کنند، مشابهت دارند.

به گزارش شفا آنلاین:در مطالعات قبلی، محققان به این نتیجه رسیده بودند که پیشینیان انسان های مدرن در آسیا و اروپا، با سایر گونه های هومنین های اولیه (early hominin) مانند نئاندرتال ها و دنیسون ها (Denisovans) در ارتباط بوده اند.

مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه بوفالو انجام شد، یکی از جدیدترین آنالیزهای ژنتیکی است که نشان می دهد، آفریقایی های باستانی نیز با سایر هومنین های اولیه ارتباط داشتند.

در این مطالعه، ژن MUC7 در ژنوم 2500 انسان مدرن مورد بررسی قرار گرفت. این بررسی با نتایج عجیبی همراه بود: گروهی از ژنوم های ساکنان جنوب صحرای آفریقا دارای نسخه ای از ژنی بود که بشدت متفاوت از نسخه های موجود در سایر انسان های مدرن بود.

عمر گوکومن، استادیار علوم زیست شناسی در کالج هنر و علوم دانشگاه بوفالو گفت: در این مطالعه، روند تکامل از طریق آنالیز پروتئین مهم موسین (mucin) موسوم به MUC7 که در بزاق یافت می شود، مورد بررسی قرار گرفت؛  MUC7 ژنی است که رشته های طولانی پروتئین موسین را می سازد و باعث حالت چسبندگی بزاق می شود؛ اما تمامی ژن های MUC7 یکسان نیستند.

گوکومن افزود: زمانی که تاریخچه ژن کد کننده پروتئین را بررسی کردیم، نشانه ای از انسان باستانی را در جمعیت کنونی صحرای آفریقا مشاهده کردیم. به نظر می رسد که ارتباط و پیوند میان گونه های مختلف هومنین های اولیه، استثناء نبوده و کاملا عادی محسوب می شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: