کد خبر: ۱۶۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
کارشناسان به افرادی که می‌خواهند به تناسب اندام برسند، نوشیدن روزانه تا سه فنجان قهوه تلخ را توصیه می‌کنند
شفا آنلاین>تغذیه>نوشیدن قهوه برای سلامت بدن بسیار مفید است، اما برخی از انواع قهوه و شیوه مصرف آن دارای مزایای سلامتی خاصی است.

به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان به افرادی که می‌خواهند به تناسب اندام برسند، نوشیدن روزانه تا سه فنجان قهوه تلخ را توصیه می‌کنند.

این روز‌ها اکثر کارخانه جات تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی از مقادیر بالای شکر و نمک درمحصولات خود استفاده می‌کنند، یکی از محصولات حاوی شکر، خامه و شیر خشک پودر‌های قهوه آماده است که تحت تاثیر این مواد افزودنی به یک نوشیدنی مضر برای بدن تبدیل شده اند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در صورتی که می‌خواهند به تناسب اندام برسند از قهوه تلخ استفاده کنند.

نتایج بررسی برروی عادات غذایی نود و سه هزار داوطلب نشان داده است که از بین داوطلبان آن دسته که در طول روز قهوه تلخ نوشیده اند کمتر از سایرین مبتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت(Diabetes) نوع دو، مشکلات کبدی و چاقی شده اند.

نوشیدنی قهوه حاوی شکر و خامه دارای مقدار بالایی کالری است و در صورتی که روزانه چند فنجان از آن نوشیده شود می‌تواند سبب چاقی در فرد شود.

نتایج تحقیق در خصوص فواید نوشیدن قهوه تلخ بر کاهش وزن در مجله بین المللی اپیدمیولوژی در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است.

یک فنجان قهوه تلخ با ۲ قاشق چای خوری شکر و یک قاشق خامه یا کرم حاوی ۶۹ کالری است و به این ترتیب افرادی که به طور متوسط حدود ۳ فنجان قهوه در روز می‌نوشند، حدود ۲۰۷ کالری اضافی جذب بدن خود می‌کنند که به تدریج باعث چاقی در آنها می‌شود.

نتایج مفید نوشیدن قهوه تلخ بر کاهش وزن(Weight Loss) حتی در موش‌های آزمایشگاهی نیز موثر بوده است.

از انواع دیگر قهوه که برای لاغری استفاده می‌شود می‌توان قهوه سبز را نام برد.

با وجود مفید بودن مصرف قهوه برای لاغری، کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از مصرف بیش از حد قهوه به دلیل اثرات قوی کافئین بر بدن خودداری کنند، مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های حاوی کافئین می‌تواند سبب اضطراب، افسردگی(Depression)، تپش قلب و بی خوابی در افراد شود.
برچسب ها: قهوه تلخ ، لاغری ، افسردگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: